۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85585770
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم افزایش واردات گاز طبیعی روسیه از سوی اتحادیه اروپا

تهران-ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد باوجود محدودیت‌ها، واردات گاز طبیعی روسیه توسط اتحادیه اروپا همچنان رو به افزایش است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، دیمیتری بریچفسکی (Dmitry Birichevsky) مدیر اداره همکاری‌های اقتصادی وزارت امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: واردات گاز روسیه توسط کشورهای اتحادیه اروپا همچنان رو به افزایش است و سهم روسیه از کل واردات گاز در اتحادیه اروپا به ۱۵ درصد افزایش رسیده است.

بریچفسکی افزود: در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، فرانسه خرید گاز طبیعی مایع (ال ان جی) روسیه را به بیش از دو برابر افزایش و به ۴.۴ میلیارد مترمکعب رساند که سهم عمده ای از آن صادرات مجدد می شود.

اتحادیه اروپا در مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) طرح موسوم به «the RePowerEU» را با هدف کاهش تدریجی واردات سوخت از روسیه، افزایش اطمینان از عرضه انرژی و حمایت از انتقال سبز انرژی ارائه و اقداماتی را برای کاهش تقاضا برای گاز و برق انجام داد.

مسکو بارها اعلام کرده که غرب با خودداری از خرید منابع هیدروکربنی از روسیه، مرتکب اشتباهی جدی شده و به دلیل قیمت های بالاتر این محصولات، وابستگی های جدید و قوی تری پیدا کرده است. آنهایی که مخالف خرید گاز و منابع هیدروکربنی روسیه هستند همچنان مجبورند به طور گسترده ای این محصولات را از واسطه ها خریداری کنند و در نهایت مجبور می شوند نفت و گاز را از روسیه خریداری کنند.

به گزارش ایرنا، پیشتر پاول ماریشف عضو شورای تخصصی در انجمن گاز روسیه با اشاره به اینکه روسیه چهارمین صادرکننده بزرگ گاز ال ان جی در جهان است، اظهار داشت: اتحادیه اروپا همچنان بزرگترین مشتری گاز روسیه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha