فیلم| قصرشیرین در سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) به سوگ نشست

قصرشیرین - ایرنا - مردم شهرستان مرزی قصرشیرین نزدیکترین نقطه کشورمان به کربلای معلی به مناسبت ۲۸ ماه صفر سالروز ارتحال حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) به سوگ نشستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرزنشینان عزادار متشکل از شیعه ، سنی و اهل حق امروز دوشنبه با حضور در مساجد، تکایا و حسینیه های شهرستان به برپایی آیین های عزاداری پرداختند.

سوگواران و عزاداران هیات های عزاداری امروز دوشنبه در قالب دسته های سینه زنی در صف های منظم در خیابان های قصرشیرین به راه افتادند و در مسجد غروی تجمع کرده و در سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت سبط اکبرش عزاداری کردند.

همچنین سخنرانان ویژگی های شخصیتی پیامبر نور و رحمت (ص) و همچنین فضایل اخلاقی ایشان را برای سوگواران تشریح کردند.

حجت الاسلام خلیل چراغی رئیس تبلیغات اسلامی قصرشیرین نیز در جمع مردم سوگوار در مسجد غروی با اشاره به شخصیت نورانی پبامبر (ص) ایشان را رحمت للعالمین بیان کرد و هدف از برپایی آیین های سوگواری را معرفی هرچه بیشتر شخصیت و فضایل اخلاقی پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) و انس و الفت با دین بیان کردند.

وی مهمترین وظیفه امروز مسلمانان را حفظ وحدت برای مقابله با استکبار و جبهه کفر و حرکت حول محور ولایت فقیه بیان کردند.

آیین های عزاداری سالروز رحلت پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) نیز با حضور گسترده هیات های مذهبی و عزاداران سوگوار در شهرستان های سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز برگزار شد.

قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و داشتن ۱۸۶ کیلومتر نوار مرزی با عراق، در غرب کرمانشاه واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha