سازمان ملل: بیش از ۷۰ درصد از مدارس آنروا در غزه ویران شده یا آسیب دیده‌اند

تهران - ایرنا - رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) گفت که بیش از ۷۰ درصد مدارس این نهاد در غزه به طور کلی ویران شده یا آسیب دیده‌اند.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا به نقل از رادیو «بیت لحم»، فیلیپ لازارینی، رئیس آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد از مدارس ما در غزه ویران شده یا آسیب دیده‌اند و بیشتر آنها به پناهگاه‌های شلوغ برای صدها هزار خانواده آواره تبدیل شده و نمی‌توان از آنها برای آموزش استفاده کرد.

وی افزود: بیش از ۶۰۰ هزار کودک در غزه که نیمی از آنها در مدارس آنروا درس می خواندند، از شرایط روحی بدی رنج برده و در خرابه ها زندگی می‌کنند. آنها از تحصیل محروم شده‌اند.

پیشتر نیز فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در اظهاراتی با اشاره به ٰبمباران مدرسه صلاح الدین در دیر البلح در غزه تاکید کرده بود که نوار غزه دیگر مکان امنی برای کودکان نیست.

لازارینی در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشته بود: برخی کودکان فلسطینی که در بمباران مدرسه صلاح الدین در دیر البلح در غزه به شهادت رسیدند، تا لحظه مرگ در آتش سوختند.

وی در ادامه افزود: نوار غزه دیگر مکان امنی برای کودکان نیست، آیا انسانیتی باقی مانده است!؟

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شده‌ و محاصره و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

طبق آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت غزه، این جنایات تاکنون ۴۰ هزار و ۷۸۶ نفر شهید و ۹۴ هزار و ۲۲۴ نفر زخمی برجای گذاشته است.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از بیش از ۱۱ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha