۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۲۲:۰۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85585998
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جاده حادثه خیز بلبان آباد باز هم خبرساز شد

۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۲۲:۰۶
کد خبر: 85585998
جاده حادثه خیز بلبان آباد باز هم خبرساز شد

سنندج- ایرنا- آبان‌ماه سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی تعریض و ایمن‌سازی جاده بلبان‌آباد-دهگلان آغاز شد، اما سرعت تلفات ناشی از حوادث رانندگی در این محور همچنان بیشتر از پیشرفت فیزیکی اجرای آن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم آغاز عملیات اجرایی تعریض و ایمن سازی جاده بلبان آباد به دهگلان، وزیر وقت راه و شهرسازی حضور داشت و اعلام کرد که این طرح در چند قطعه اجرایی می‌شود که در فاز اول ۵.۶ کیلومتر اجرایی می‌شود.

این جاده اگرچه مشخصات جاده فرعی دارد ولی کاربری جاده اصلی را به دوش می‌کشد، جاده کم عرضی که از نقاط حادثه‌خیز استان به شمار می‌رود و تنها در هفته گذشته سه کشته بر اثر حوادث رانندگی در این جاده به ثبت رسیده است.

خانوارهای روستاهای اطراف این جاده چندین بار در اعتراض به حادثه خیز بودن این جاده و نیز عملیات اجرایی کند آن، اقدام به مسدود کردن راه کرده‌اند که در آخرین اقدام، طی چند روز اخیر روستاییان این جاده را مسدود کردند و گفته می‌شود تعدادی از تریلرها حامل مواد معدنی را به آتش کشیده‌اند.

اگرچه پیمانکار این طرح می‌گوید که قرارداد فاز اول ۲ ساله است که نیمی از آن امسال و نیم دیگر سال آینده بهره‌برداری خواهد شد اما مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌گوید که فاز اول این طرح ۲۴ ماهه است.

محمدرسول شیخی‌زاده، نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی چندی پیش در نشست با روستاییان حاشیه این جاده اعلام کرده بود که تا زمان اتمام فاز اول، خودروهای سنگین حامل مواد معدنی حق تردد در این محور را نخواهند داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده کردستان هم می‌گوید؛ پارسال برای رفع مشکل جاده ارتباطی موچش به بلبان آباد که راه فرعی به شمار می‌رود (و در تعهدات اداره کل راه و شهرسازی استان است) راهداری وارد عمل شدو تفاهمنامه سه جانبه‌ای بین راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت منعقد شد.

فرزاد حسنی افزود: پس از انعقاد تفاهمنامه، اسفند ماه سال گذشته پیمانکار تعیین تکلیف شد ولی به دلیل بارش‌ها عملیات اجرایی طرح تا اواخر اردیبهشت امکان‌پذیر نبود.

وی ادامه داد: در طول اجرای طرح نیز با معارضان آب و تامین مصالح از معادن مواجه شدیم که هنوز هم یکی از موارد معارض همچنان وجود دارد و همین باعث طولانی شدن روند اجرای طرح شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه با توجه به وضعیت پروژه به پیمانکار فشار وارد شده تا سه کیلومتر از ۵.۶ کیلومتر فاز اول را تا پایان فصل کاری به اتمام برساند.

حسنی ادامه داد: قول‌هایی هم از نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مبنی بر تامین سریع اعتبار این طرح گرفته شده است.

در استان کردستان ۱۶ نقطه حادثه خیز وجود داشت که پارسال چهار و امسال تاکنون پنج نقطه از این نقاط حادثه خیز ساماندهی شده و به گفته مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان چهار نقطه دیگر نیز تا پایان فصل کاری به اتمام می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha