۱۹ عمل پیوند برای بیماران گردشگر سلامت در مشهد انجام شد

مشهد- ایرنا- رییس بیمارستان پیوند اعضای منتصریه از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۹ عمل پیوند عضو و پیوند مغز استخوان، در ۶ ماهه نخست امسال برای ۱۹ بیمار غیرایرانی در این مرکز درمانی انجام شده است.

علی‌اکبریان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد عمل، یک مورد پیوند کبد، یک مورد پیوند مغز استخوان و ۱۷ مورد پیوند کلیه بوده است.

وی با اشاره به این که پیوند کلیه در اتباع خارجی فقط از اهدا کننده کلیه صرفا با تابعیت یکسان مجاز است ادامه داد: انجام پیوند کلیه و کبد در اتباع خارجی، حتی در موارد تابعیت یکسان، صرفا با اخذ مجوز کتبی از "اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت" صورت می‌گیرد.

رییس بیمارستان پیوند اعضای منتصریه مشهد گفت: همچنین اخذ مجوز انجام پیوند کلیه و کبد در اتباع خارجی، لزوما قبل از بستری و انجام عمل پیوند صورت می‌گیرد.

علی‌اکبریان افزود: افزایش توجه مجموعه وزارت بهداشت به موضوع گردشگری سلامت در سال‌های اخیر، منجر به تسهیل و تسریع پیشبرد اهداف دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه گردشگری و افزایش بهره‌مندی از توانمندی‌های موجود در مسیر ارتقای جایگاه بین المللی دانشگاه و کمک به اقتصاد سلامت می‌شود.

۱۹ عمل پیوند عضو و پیوند مغز استخوان برای بیماران گردشگر سلامت در مشهد انجام شد

رییس بیمارستان پیوند اعضای منتصریه از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:سال گذشته نیز ۲۶ عمل پیوند عضو و پیوند مغز استخوان، برای ۲۶ بیمار غیرایرانی در این مرکز درمانی انجام شده است.

علی‌اکبریان افزود: سال ۱۴۰۲ ، ۲۵ عمل پیوند عضو شامل ۲۳ مورد پیوند کلیه و ۲ مورد پیوند کبد برای ۲۵ بیمار خارجی در حوزه گردشگری سلامت نیازمند عضو انجام شد که ۱۰ نفر از این بیماران غیرایرانی از کشور عراق و ۱۴ نفر دیگر از کشورهای ترکمنستان، تاجیکستان، لبنان و افغانستان بوده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته یک پیوند مغز استخوان برای یک بیمار غیر ایرانی از کشور افغانستان در بیمارستان منتصریه مشهد انجام شده است.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

واحد گردشگری سلامت بیمارستان منتصریه از سال ۱۴۰۱ در بیمارستان پیوند اعضا با هدف جذب و پذیرش بیماران خارجی برای پیوند کبد و کلیه ایجاد شد و در سال ۱۴۰۲ موفق به اخذ مجوز گردشگری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha