اجرای طرح‌ منظومه روستایی موجب بهبود معیشت ساکنان روستاها می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت:اجرای طرح‌ منظومه روستایی موجب توانمندی و بهبود چشمگیر وضعیت معیشت ساکنان روستاها می‌شود.

رضا خواجه ای روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در طرح منظومه روستایی ظرفیت‌های اقتصادی و اشتغالزایی هر روستا شناسایی و مشخص شده است.

وی افزود: در این طرح، منظومه‌هایی براساس شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قابلیت‌های شغلی، اجتماعی و اقتصادی روستاها طراحی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تصریح کرد:در این راستا طرح های اشتغالزایی در زمینه های بومگردی، فرآوری و بسته بندی زیتون، پرورش گیاهان دارویی، فراوری محصولات باغی، دامداری، صنایع دستی، شیلات و زنبورداری در حال اجراست.

این مسوول گفت:هم اکنون ۳۷۸ طرح اقتصادی اشتغالزا برای ۲۷۲ متقاضی در شهرستان طارم به همت بنیاد مسکن استان و همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی در قالب طرح توسعه منظومه های روستایی در حال اجراست.

خواجه ای افزود: از این تعداد از ۲۹۹ طرح به بهره برداری رسیده، تسهیلاتی معادل ۳۰۰ میلیارد ریال به ۲۷۲ متقاضی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه طرح منظومه‌های روستایی، چشم اندازها و راهبردهای توسعه روستایی را با تأکید بر سطح شهرستان‌ها مشخص کرده است، اضافه کرد: این طرح، مراکزی را که بتوانند با روحیه جهادی کارکردی همچون مراکز رشد و شتاب دهی کسب و کار در عرصه های روستایی داشته باشند، ترغیب می کند.

این مسوول ادامه داد:شناسایی نقاط قوت در حوزه تولید و اقتصاد روستا، مدیریت و پرورش این نقاط قوت و استفاده از پشتیبانی علمی کارشناسان برای اجرای این طرحها مد نظر است.

به گفته وی، اجرای این طرح ها موجب ایجاد فرصت جدید شغلی و افزایش انگیزه اهالی برای ماندگاری در مناطق روستایی این شهرستان شده است.

خواجه ای تاکید کرد: تلاش در توانمندسازی اقتصادی روستاییان، محرومیت زدایی، افزایش حس تعلق به روستا، ارتقای کیفیت زندگی روستاییان، افزایش توان اقتصادی بانوان روستایی، ارتقای تعاملات اجتماعی در قالب تقویت و ایجاد نهادهای مردمی، جذب فرصت‌های سرمایه‌گذاری و خیران در امر اشتغال روستاییان از اهداف این طرح است.

استان زنجان دارای هشت شهرستان، ۱۹ بخش و ۹۷۸ آبادی دارای سکنه است.

شهرستان طارم به مرکزیت شهر آب‌بر شامل دوبخش، پنج دهستان و ۱۵۵ آبادی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha