۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۵۶
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85586159
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از سه هزار ایلامی در محرم و صفر خون اهدا کردند

۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۵۶
کد خبر: 85586159
بیش از سه هزار ایلامی در محرم و صفر خون اهدا کردند

ایلام - ایرنا - مدیرکل انتقال خون ایلام گفت: سه هزار و ۴۹ ایلامی در ماه‌های محرم و صفر با اهدای خون برای تامین نیاز بیماران در اجرای پویش «فرهنگ حسینی، نذر عاشقان» مشارکت کردند.

دکتر "لیلی عاصم‌آبادی" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در مدت تردد و حضور زائران اربعین حسینی در استان ایلام، خوشبختانه با مشارکت مردم استان در زمینه اهدای خون و تلاش همکاران، هیچگونه کمبود خون و فرآورده‌های خونی در این استان وجود نداشت و علاوه بر زائران حادثه دیده، نیازهای خونی بیماران خود استان نیز تأمین شد.

وی با اشاره به اجرای پویش «فرهنگ حسینی - نذر عاشقان" ویژه ماه‌های محرم و صفر در این استان، گفت: در این ۲ ماه، سه هزار و ۷۰۱ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که سه هزار و ۴۹ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون ایلام یادآور شد: از این تعداد اهداء کننده ۲۰۰ نفر خانم، ۴۱۹ نفر بار اولی، یک هزار و یک نفر افراد باسابقه اهدای خون و یک هزار و ۶۲۹ نفر هم افراد مستمر در اهدای خون بودند.

عاصم‌آبادی با بیان اینکه از ابتدای ماه صفر نیز تا کنون، یک هزار و ۵۷۸ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و ۲۵۰ نفر واجد شرایط اهدای خون بودند، افزود: از این تعداد اهداء کننده ۷۹ نفر خانم، ۱۵۳ نفر بار اولی، ۴۳۰ نفر باسابقه و ۶۶۷ نفر هم مستمر بوده اند.

بیش از سه هزار ایلامی در محرم و صفر خون اهدا کردند

وی با تاکید بر اینکه کاهش محسوس تصادفات و سوانح در اربعین امسال موجب کاهش نیازهای خونی زائران در استان شد، ابراز کرد: باتوجه به انباشت انواع گروه‌های خونی در بیمارستان‌های مهران و دهلران و نیز ذخیره‌سازی گروه‌های خونی منفی در اورژانس پایانه مرزی شهید سلیمانی، نیازی به ارسال خون از طریق بالگرد به مرز و مراکز درمانی ایجاد نشد.

مدیرکل انتقال خون ایلام گفت: قم و مرکزی، استان‌های معین ایلام در تامین خون و فراورده‌های خونی بودند اما باتوجه به مدیریت درست مصرف، کاهش سوانح و حوادث، ذخیره‌سازی کافی انواع گروه‌های خونی و مشارکت مردم استان در اهدای خون، عمده خون مورد نیاز زائران و بیماران بومی از محل ذخیره‌سازی خود استان تامین شد.

عاصم‌آبادی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه نیاز به خون و فراورده‌های خونی دائمی است، عموم مردم از انواع گروه‌های خونی برای اهدای خون خود اقدام کنند.

به گفته مدیرکل انتقال خون ایلام ۷۵ واحد خون و فراورده‌های خونی از پنجم صفر تا پایان بازگشت زائران در استان مصرف شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha