فرصت خدمت بدنه کارشناسی کشور در دولت چهاردهم باید فراهم شود

شیراز- ایرنا- معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی سابق استانداری فارس گفت: باید فرصت خدمت بدنه کارشناسی کشور در دولت چهاردهم فراهم شود.

به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا، اسماعیل محبی پور با اشاره به ۲ شعار محوری دکتر پزشکیان یعنی وفاق ملی و استفاده از نظرات کارشناسی افزود: استفاده از نظرات کارشناسی موضوع مهمی است که رمز تحقق آن پرهیز از جناح گرایی و منفعت ‌طلبی است ، یعنی از ظرفیت تمام کارشناسان ، فارغ از اینکه از کدام جناح هستند استفاده شود.

وی ادامه داد: فرصت خدمت استفاده از نظرات کارشناسی و نخبگان و وفاق ملی همان چیزی است که موجب رضایت عموم مردم می‌شود.

او اظهار کرد: امیدواریم که با تحقق اندیشه وفاق ملی و استفاده از نظرات نخبگان و کارشناسان ، مسیر تعالی نظام جمهوری اسلامی ، رضایت عمومی ، افزایش سرمایه اجتماعی و زمینه مشارکت‌ های اجتماعی بیش از پیش‌ در دولت‌ دکتر پزشکیان فراهم شود و ما شاهد موفقیت روزافزون دولت‌ و سربلندی ایران عزیز باشیم.

فرصت خدمت بدنه کارشناسی کشور در دولت چهاردهم باید فراهم شود

مردم فارس از اختلافات خسته‌اند
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی سابق استانداری فارس ، با بیان اینکه مردم فارس از اختلافات ، خاندان سالاری ها و خود بزرگ پنداری‌های برخی افراد به‌ شدت دچار رخوت، خستگی و ناامیدی شده‌اند گفت: مردم فارس حق دارند ببیند عناصری در صدر مسوولیت‌های مهم این استان قرار بگیرند تا استان را به معنای واقعی کلمه به سمت وفاق سوق دهند.

محبی پور افزود: انتخاب های سیاسی برای فارس همیشه منشا افزایش مشکلات بوده و نتیجه حضور شخصیت های سیاسی از هر جناحی بدون طرح و برنامه‌ و توان اجرایی و اقتصادی در عرصه مدیریتی ، افراط گرایی بوده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با انتصاب افرادی که نسبت به نیازهای واقعی استان یعنی توسعه و استفاده از ظرفیت های مختلف شناخت دارند شاهد رشد ، توسعه و پیشرفت استان نسبت به گذشته باشیم.

او اظهار کرد: بر این اساس ، نیاز است فردی که بنا است در هر مسئولیتی قرار گیرد ، دارای تفکرات فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی و امنیتی باشد تا استانی که‌ مهد و ظهور و بروز فرهنگ و تحولات فرهنگی و سرچشمه زایش های اقتصادی است به جایگاه واقعی خود برسد.

محبی پور گفت: در چنین استانی ، اولویت مدیران باید استفاده از ظرفیت نخبگان و کارشناسانی باشد که به‌ موضوعات فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی توجه داشته باشند و در مسیر سیاست های کلی نظام حرکت کنند و قطعا اگر چنین شود شاهد یک دوره‌ روشن‌ و طلائی در فارس خواهیم بود.

وی افزود: در سال‌های پایانی قرن بیستم ، نظامی به‌ اسم جمهوری اسلامی شکل گرفت و بر مبنای تفکرات دینی ، مدلی از مردم سالاری را به‌ دنیا ارائه کرد که نتیجه آن انتخابات‌های متعدد از شوراهای شهر و روستا گرفته تا انتخابات مجلس‌ شورای اسلامی ، مجلس خبرگان رهبری و ریاست جمهوری که نتیجه اصلی آن دست به دست شدن قدرت و مراکز تصمیم گیری در بین جناح ها و جریان های مختلف سیاسی که موفق به جلب نظر افکار عمومی بود.

او اظهار کرد: جناح های مختلف سیاسی در نظام جمهوری اسلامی قاعدتا در اهداف کلی نظام با یکدیگر اختلاف نظر ندارند و چه جناح راست و چه جناح چپ و چه اصلاح طلب و چه اصولگرا یا هر تفکر دیگری ، اگر در مسیر اصلی نظام جمهوری اسلامی یعنی پیاده کردن احکام‌ اسلام ، مردم سالاری و خدمت به گام بردارد مورد استقبال ، اقبال و حمایت مردم خواهد بود.

معاون سیاسی سابق استانداری فارس، با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امیدواریم در سال‌های آینده با افزایش میزان مشارکت ، شاهد شور و هیجان بیشتری در انتخابات مختلف باشیم.

محبی پور با اشاره به سوابق دکتر پزشکیان در زمینه وزارت و نمایندگی مجلس افزود: شعار وفاق ملی مطرح شده از سوی وی به‌ معنی حذف نظرات و سلایق مختلف نیست چرا که اساسا در جامعه بشری چنین امکانی وجود ندارد و اما در این دوره‌ اگر جریان‌ها ، گروه ها و احزاب مختلف سیاسی بتوانند با همین شعار وفاق ملی حول محور تعالی جمهوری اسلامی در جهت رفاه و آسایش و آرامش مردم حرکت کنند ، یک توفیق بسیار بزرگ برای دولت و نظام حاصل خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha