۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۴۶
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85586192
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آیا مقاومت به داخل سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ نفوذ خواهد کرد؟

تهران- ایرنا- پایگاه خبری «العهد» در گزارشی با اشاره به گسترش دامنه مقاومت در کرانه باختری و وحشت صهیونیست‌ها از آن نوشت که سرایت درگیری ها به داخل اراضی اشغالی ۱۹۴۸ کار را برای اشغالگران دشوار خواهد کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری العهد، در تحولی مهم، فدائیان فلسطینی صبح روز یکشنبه یکم سپتامبر ۲۰۲۴(۱۱ شهریور۱۴۰۳) به سوی پلیس رژیم صهیونیستی در نزدیکی پست بازرسی «ترقومیا» در غرب شهر «الخلیل» در جنوب کرانه باختری آتش گشودند و طبق اعلام رسانه های صهیونیستی، سه نفر از آنها را به هلاکت رساندند که در میان آنها یک افسر وجود داشت.

این رسانه نوشت: این حادثه از این حیث اهمیت دارد که اشغالگران که تمام تمرکز خود را روی مهار مقاومت در شمال کرانه باختری گذاشته بودند، خود را در برابر مقاومت در جنوب کرانه باختری دیدند که این نشانه انفجار اوضاع در برابر اشغالگران در کرانه باختری با وجود حمایت همه جانبه نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین علیه مبارزان است. این در شرایطی است که ارتش اشغالگر در برابر گروه‌های مقاومت در غزه ناتوان شده است.

العهد ادامه داد: سران صهیونیست و در راس آنها « بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی درباره وقوع عملیات طوفان الاقصی مشابه آنچه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در غزه علیه اشغالگران شکل گرفت، به شدت هشدار داد.

بر اساس این گزارش، قبل از عملیات طوفان الاقصی، رژیم اشغالگر به شدت نگران گسترش مقاومت در کرانه باختری بود و همین ترس سبب شد که «ماجد فرج» مسئول امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین چند هفته قبل از عملیات طوفان الاقصی به لبنان برود و از مقامات این کشور بخواهد که گروه‌های مقاومت فلسطین و در راس آنها حماس و جهاد اسلامی را مهار کند.

ناظران امور انفجار اوضاع در اردوگاه «عین الحلوه» از طریق عملیات ترور یکی از مسئولان جنبش فتح و به دنبال آن درگیری میان این جنبش و گروه های اسلامی را توطئه طراحی شده از سوی ماجد فرج در راستای خدمت به اسرائیل دانستند. حتی اخباری وجود داشت مبنی بر اینکه قبل از طوفان الاقصی، دشمن صهیونیست قصد حمله به نوار غزه به منظور خفه کردن مقاومت در کرانه باختری و ممانعت از گسترش آن را داشت و همین اطلاعات واصله به فرماندهی مقاومت در غزه سبب شد که دست به اقدام پیشدستانه و طوفان الاقصی بزند.

این رسانه اضافه کرد: هم اکنون با گذشت ۱۱ ماه از عملیات طوفان الاقصی و در آستانه یکسالگی مقاومت در برابر اشغالگران، به نظر می‌رسد که مقاومت به دنبال ورود به مرحله جدیدی است که طی آن کرانه باختری از جبهه پشتیبان به جبهه اصلی رویارویی با اشغالگران تبدیل شده است. این به عقبه رژیم صهیونیستی ضربه می زند، به ویژه که عرض منطقه واقع در پشت خط سبز از ۵۰ کیلومتر تجاوز نمی کند.

العهد نوشت: کنترل مرزهای میان کرانه باختری و اراضی ۱۹۴۸ از سوی اشغالگران با وجود دیوار حائل بسیار دشوار و تشدید مقاومت در کرانه باختری قابل سرایت به داخل این اراضی است، به ویژه در الخلیل و مربع «غوش دان» و شهر «یافا» یا به گفته صهیونیست‌ها تل آویو. گسترش رویارویی به کل اراضی اشغالی، رژیم صهیونیستی را در برابر بحران بزرگی قرار می‌دهد که مهار آن برای این رژیم بسیار دشوار خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha