۹۰ درصد ظرفیت واحدهای اقامتی رسمی در مشهد تکمیل شد

مشهد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ۹۰ درصد ظرفیت اقامتی تامین شده در بخش واحدهای اقامتی رسمی در مشهد با حضور زائران و مسافران تکمیل شده است.

سید جواد موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس از مجموع ۲۲۰ هزار نفر - شب ظرفیت اقامتی در این بخش، بیش از ۱۹۸ هزار ظرفیت با حضور زائران تکمیل شده است.

وی ادامه داد: ویژه ایام پایانی ماه صفر ۹۸۵ هزار نفر - شب اقامت در سه بخش اقامت رسمی، موقت و اضطراری تامین شده است که میزان اقامت در ۲ بخش موقت و اضطراری نیز به زودی اعلام می‌شود.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر زائرین خراسان رضوی گفت: سطح کمی و کیفی خدمات بسیار مطلوب و قابل قبول است ضمن این که بازدیدهای نظارتی با هدف بهبود وضعیت و رفع نواقص احتمالی در حال انجام است.

موسوی افزود: با توجه به پیش بینی حضور بیش از هفت و نیم میلیون زائر در این ایام به استان و مشهدالرضا، آمادگی کامل در این زمینه وجود دارد و حدود یک میلیون نفر - شب ظرفیت اقامتی در سه بخش رسمی، موقت و اضطراری فراهم شده است.

وی اضافه کرد: سامانه تلفنی ۰۹۶۲۹ در سطح ملی زیر مجموعه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور فعال است و شهروندان برای ثبت شکایت، دریافت اطلاعات تاسیسات و جاذبه‌های گردشگری کشور و اطلاعات آب و هوا می توانند با این شماره تماس بگیرند.

مدیرکل گردشگری خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای اسکان و پذیرایی از زائران در دهه آخر صفر گفت: زائران پیاده قبل از ورود به مشهد ثبت نام و در مکان‌هایی که از قبل برنامه‌ریزی شده اسکان داده می‌شوند.

خراسان رضوی با برخورداری از بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری، رتبه نخست کشور را در این زمینه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha