دمای صبحگاهی تابستان شهرکرد به پنج درجه سانتی‌گراد رسید

شهرکرد- ایرنا-معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: دمای صبح روز سه‌شنبه در شهرکرد به پنج درجه سانتی‌گراد کاهش یافت که در اصطلاح عامه هواشناسی به آن" سرمای سهیل " گفته می‌شود.

معصومه نوروزی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از لحاظ اقلیمی، آمار بلندمدت نشان می‌دهد که هر ساله از ۱۰ تا ۱۳ شهریور در ساعات اولیه صبح کاهش دمای محسوسی رخ می‌دهد و این پدیده امسال نیز در استان رخ داده است که به آن سرمای سهیل گفته می‌شود.

وی ادامه داد: برهمین اساس شهرکرد با پنج درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین مرکز استان در کشور گزارش شد و بعد از آن مردم شهرهای بلداجی، بن و سورشجان با هفت درجه سانتی‌گراد صبح خنکی را در استان احساس کردند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: طی روزهای آینده دمای روز در مناطق غربی استان از جمله کوهرنگ کمی کاهشی می‌شود اما در مناطق شرقی دماها روند افزایشی دارد.

نوروزی یادآور شد: تا پایان هفته آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد است و پدیده جوی خاصی برای استان پیش‌بینی نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری از ابتدای سال زراعی جاری تا پایان مردادماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش دمای ۱.۳ درجه سانتی‌گراد بیشترین افزایش دما در کشور را به خود اختصاص داده است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه مهم و پرآب کشور، کارون و زاینده‌رود است و بخشی از رودخانه دز نیز از این استان سرچشمه می‌گیرد و هرگونه تغییرات اقلیمی در این استان، استان‌های دیگر از جمله خوزستان و اصفهان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha