۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۳
کد خبر: 85586332
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جوکووی: اندونزی و واتیکان تعهد مشترکی برای گسترش صلح دارند

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری اندونزی در مراسم استقبال از پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان اظهار داشت: اندونزی و واتیکان تعهد مشترکی برای گسترش صلح و برادری برای بشریت دارند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری آنتارا، جوکو ویدودو (معروف به جوکووی) روز سه شنبه در کاخ مردکا اعلام کرد که کشورش همچون واتیکان تعهد یکسانی برای تقویت صلح، برادری و تضمین رفاه برای جامعه بشری دارند.

رتنو مرسودی وزیر امور خارجه اندونزی، یاقوت چولیل کوماس وزیر امور مذهبی و کاردینال ایگناتیوس سوهاریو هاردجواتمودجو اسقف اعظم جاکارتا، رئیس جمهوری اندونزی را در تشریح این بیانیه همراهی کردند.

این سومین سفر پاپ به اندونزی پس از پاپ پل در سال ۱۹۷۰ و پاپ ژان پل دوم در سال ۱۹۸۹ است.

پاپ فرانسیس رهبر کلیسای کاتولیک روز چهارشنبه چهارم سپتامبر (۱۴ شهریور) با جوکو ویدودو دیدار خواهد کرد.

روز پنجشنبه (پنج سپتامبر، ۱۵ شهریور)، پاپ در یک گردهمایی بین ادیان در مسجد استقلال در جاکارتا شرکت و با اعضای فدراسیون اسقف‌های کاتولیک اندونزی (KWI) دیدار خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، پاپ فرانسیس پس از اندونزی، برای اولین بار به پاپوآ گینه نو، کشوری در اقیانوسیه، سفر خواهد کرد. بندر مورسبی پایتخت این کشور، در ماه ژانویه (دی) به دنبال شورش‌های مرگبار و درگیری‌های بین‌قبیله‌ای که منجر به کشته شدن ده‌ها نفر شد، در وضعیت اضطراری قرار گرفت.

پاپ فرانسیس سپس به تیمور شرقی، کشوری با اکثریت مسیحی، سفر خواهد کرد. بیش از ۹۵ درصد از جمعیت نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری این کشور کاتولیک هستند که این موضوع تیمور شرقی را به دومین کشور با اکثریت کاتولیک در آسیا تبدیل کرده است.

پاپ در آخرین سفر خود به سنگاپور کشوری چندمذهبی در مرکز جنوب شرق آسیا، سفر خواهد کرد. کمتر از ۱۰ درصد جمعیت سنگاپور کاتولیک هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha