۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۵
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85586374
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تسهیلات بانکی گره کور طرح مسکن ملی برکت بجنورد

۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۵
کد خبر: 85586374
تسهیلات بانکی گره کور طرح مسکن ملی برکت بجنورد

بجنورد- ایرنا- معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: طرح نهضت ملی مسکن برکت بجنورد در شرایط فعلی با مشکل تسهیلات بانکی مواجه است و سهم بانک عامل آزاد نمی شود.

علی فخرانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ساخت عملیات اجرایی طرح در زمینی به مساحت ۸.۸ هکتار از ابتدای امسال آغاز شد و در سه ماهه نخست با توجه به وضعیت نقدینگی پیشرفت مناسبی داشت.

وی افزود: پیگیری هایی در دست انجام است تا بانک عامل براساس قرارداد مشارکت مدنی با سازندگان نسبت به تکالیف قانونی خود و آزادسازی سهم الشرکه اقدام کند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی خراسان شمالی با اشاره به پبشرفت فیزیکی ۱۰ درصدی این طرح در یکماه اضافه کرد: سازنده قبلی طرح یک هزار و ۱۲۰ واحدی برکت با تصمیمات استان و هماهنگی وزارتخانه خارج و در حال حاضر ۲ سازنده بومی مستقر شدند.

وی ادامه داد: انعقاد قرارداد طرح با یک سازنده ۶۴۰ واحد و سازنده دیگر ۴۸۰ واحد و عملیات ساخت در دست اجرا است.

هزینه ۶۰۰ میلیارد ریالی برای طرح برکت

فخرانی تاکید کرد: سازندگان بومی استان در این طرح بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه کردند و کار انجام شده ولی پرداختی بانک بسیار ناچیز است.

وی بیان کرد: سازندگان طرح در حد توان کار را انجام داده و اکنون نیاز به تزریق نقدینگی از طریق بانک عامل دارند و امید می رود با مساعدت هایی که بانک به عمل خواهد آورد روند آن سرعت گیرد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مساحت مجموع کل طرح ۸.۸ هکتار شامل فضای سبز، مسجد، مکان تفریحی و فرهنگی برآورد شده و از این میزان ۳.۵ هکتار عرصه ساخت مسکونی است.

وی عنوان کرد: متقاضیان تاکنون همکاری خوبی داشتند و به صورت متوسط هر متقاضی باید ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال آورده داشته باشد و قالب متقاضیان آورده را تامین کردند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۲۵ نقطه شهری دارد که ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha