۱۳ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس عشایری خراسان‌شمالی اختصاص یافت 

بجنورد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی از اختصاص ۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و بهسازی مدارس عشایری استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، ابوالقاسم اکبری روز سه شنبه در نشست با مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس و مدیرکل امور عشایر خراسان‌شمالی اظهار کرد: ۳۳۸ مدرسه عشایری در استان وجود دارد که ۱۰۷ مدرسه از این تعداد، سیار و کوچ رو است.

وی راه اندازی هنرستان عشایری را از مهمترین اولویت های آموزش وپرورش برای دانش آموزان استان عنوان کرد و افزود: برای ساخت سلف سرویس و خوابگاه مدرسه دخترانه مهرنوین مستقر در مراوه تپه استان گلستان با دستگاه ها و خیران رایزنی های لازم انجام می شود.

اکبری با اشاره به لزوم تامین تجهیزات و زیرساخت های فرهنگی برای دانش آموزان عشایر گفت: اعتبار ساخت و تحویل ۷۵ کتابخانه کلاسی عشایری استان نیز تامین شد.

ساخت سرویس بهداشتی برای ۲۰ مدرسه عشایری

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: اعتبار مورد نیاز برای ساخت سرویس بهداشتی ۲۰ مدرسه عشایری استان تامین شده است.

امین فلاح اظهار کرد: چهار کانکس چرخدار جدید برای مدارس سیار عشایری استان تامین شد و بر این اساس شمار کانکس های تامین شده برای این مدارس به ۳۵ کانکس رسید.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز گفت: تلاش داریم تا دانش آموزان عشایری از کلاس درس بازنمانند و در این زمینه فعالیت مدارس عشایری به ویژه استقرار ۷۹ مدرسه در شهرستان مراوه تپه گلستان مصداق تحقق عدالت آموزشی و تربیتی است.

عصمت بدخشان اظهار کرد: ۱۰ مدرسه ویژه دانش آموزان عشایری به شکل شبانه روزی فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه مدارس عشایر استان نیاز به تامین پنج کانکس جدید دارد، گفت: تامین مایحتاج اولیه معلمان عشایری شامل سهمیه آرد و پنل خورشیدی و جابجایی کانکس های مدارس عشایری از مهمترین نیازها برای استقرار کامل مدارس کوچ رو در مناطق عشایری است.

به گزارش ایرنا، هفت هزار و ۵۰۰ دانش آموز عشایر خراسان‌شمالی زیر نظر ۸۸۰ معلم تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha