تفاهم نامه همکاری دانشگاه لرستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور منعقد شد

خرم آباد - ایرنا - رییس دانشگاه لرستان گفت: تفاهم‌نامه همکاری آموزشی پژوهشی در زمینه باستان شناسی بین این دانشگاه و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور منعقد شد.

به گزارش ایرنا از دانشگاه لرستان علی نظری روز سه شنبه بیان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه که به صورت غیرحضوری منعقد شده است۲ طرف تجربیات علمی، پژوهشی و تحقیقاتی خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند و فعالیت‌های مشترک را گسترش می‌دهند.

وی اظهار داشت: همچنین ۲طرف از توانمندی‌، ظرفیت‌ها و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری همدیگر بهره خواهند برد.

وی ادامه داد: انعقاد این تفاهم‌نامه در راستای گسترش ارتباط بین دانشگاه لرستان با جامعه است تا پژوهش ها و تحقیقات، هرچه بیشتر و اثرگذار تر، کاربردی‌ شود و بتوان با رویکرد مسئله‌محوری و تقاضامحوری، چالش‌ها و مشکلات جامعه را در بخش‌های گوناگون کاهش داد.

کسب رتبه ۱۷ کشور توسط دانشگاه لرستان

رییس دانشگاه لرستان همچنین گفت: بر اساس گزارش جدید سالانه نمایه معتبر "نیچر"، این دانشگاه رتبه ۱۷ را در سطح سازمان‌های داخل کشور کسب کرده است.

نظری با بیان اینکه این گزارش بر اساس داده‌های این پایگاه در بازه زمانی ۱ ژانویه ۲۰۲۳ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ است افزود: بر اساس این گزارش، جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای جهان حائز جایگاه ۳۲ شد و دانشگاه لرستان در جایگاه هفدهم سازمان‌های داخل کشور قرار گرفت.

وی ادامه داد: دانشگاه لرستان در حوزه موضوعی فیزیک، رتبه ۱۱ و در حوزه موضوعی علوم بهداشت رتبه ۱۲ کشوری را به دست آورده است.

وی با بیان اینکه در این گزارش ۱۰۷ سازمان ایرانی حضور و ۸۶ مورد آنها ماهیت دانشگاهی داشته اند افزود: در میان مراکز علمی ایران، پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، در سطح ملی پیشتاز است اما در میان دانشگاه‌های کشور، دانشگاه تهران صدرنشین است و دانشگاه صنعتی شریف در جایگاه بعدی قرار دارد.

وی ادامه داد: بر اساس پنج حوزه موضوعی کلی فیزیک، شیمی، علوم بهداشت، زمین و علوم محیطی و علوم زیستی، بهترین جایگاه جمهوری اسلامی ایران در حوزه موضوعی فیزیک با جایگاه جهانی ۲۸ رقم خورده است.

نظری افزود: به نقل از موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام ( ISC) در گزارش ۲۰۲۴ پیشگامان پژوهش، کشورهای چین، آمریکا و آلمان به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفته‌اند و «نیچر ایندکس» پژوهش‌ و همکاری‌های با کیفیت را با استفاده از معیارهای ساده، شفاف و جاری بررسی می‌نماید.

وی گفت: این پایگاه، یک پایگاه داده با دسترسی آزاد است که بر اساس وابستگی نویسندگان و روابط سازمانی، مشارکت در مقالات پژوهشی منتشر شده در مجلات با کیفیت علوم طبیعی و علوم بهداشت را که بر اساس شهرت توسط گروه مستقلی از محققان انتخاب شده‌اند، دنبال می‌کند و اطلاعات یک دوره ۱۲ ماهه را بر روی وبگاه خود نمایش می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha