تجلیل «لوبوتومی» از مسعود دلخواه، بازگشت «رختشورشاه» و تمدید «ننه زار»

تهران- ایرنا- سهاب محبعلی کارگردان نمایش لوبوتومی که از روز پنجشنبه، ۱۵ شهریور اجرای نمایش خود را آغاز می‌کند، از تجلیل مسعود دلخواه برای یک عمر تلاش در عرصه تئاتر خبر داد. بازگشت «رختشورشاه» و تمدید «ننه زار» از دیگر اخبار امروز تئاتر است.

به گزارش ایرنا، محبعلی با بیان اینکه نسل امروز تئاتر ایران با تکیه بر پشتوانه تجربیات و تلاش‌های نسل قبلی قدم برمی‌دارد، افزود: در طول بیست و دو سال حضورم در عرصه تئاتر شاهد اثرگذاری ثمربخش دکتر دلخواه بر تئاتر ایران بوده‌ام و این حقیقتی است که باید نسل جوان تئاتر آن را به خوبی درک کند.

وی ادامه داد: علاوه بر این فراموش نکنیم که ایشان بهترین سال‌های هنری خود را با وجود اینکه می‌توانست در کشورهای دیگر به تئاتر بپردازد صرف آموزش بازیگری و تالیف و ترجمه مقاله های آموزشی درباره تئاتر کرده و ما در گروه نمایش لوبوتومی تنها قصد داریم که ارزش حضور ایشان را یادآوری کنیم.

مسعود دلخواه از نخستین مدرسان شیوه بازیگری متد در ایران است که از سال ۸۳ پس از سال‌ها تدریس به ایران بازگشت و مشغول به آموزش به نسل‌های متفاوت بازیگری شد.

نمایش لوبوتومی را سهاب محبعلی نوشته و کارگردانی کرده است . این نمایش از ۱۵ شهریور از ساعت ۱۹:۴۵ در سالن شماره دو پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

«رختشورشاه» پس از سه سال به صحنه باز می‌گردد

«مجلس زنانه رختشورشاه» به کارگردانی علی یدالهی از ۲۵ شهریور در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود.

نمایش موزیکال «مجلس زنانه رختشورشاه» با طراحی صحنه و کارگردانی علی یدالهی، تهیه‌کنندگی کامیار رضاخواه و اشکان یزدانی‌ثانی برای اجرا در سالن عمارت نوفل لوشاتو آماده شده است و از ۲۵ شهریور ماه اجرای خود را آغاز می‌کند.

تجلیل «لوبوتومی» از مسعود دلخواه، بازگشت «رختشورشاه» و تمدید «ننه زار»

نمایشنامه «رختشورشاه» به قلم بابک خواجه‌پاشا و بازنویسی فرهاد نقدعلی و علی یدالهی پیش از این در سال ۱۴۰۰ روی صحنه رفته بود که برای اجرای مجدد بازتولید شده است. مجری طرح این پروژه نمایشی را رضا پسندیان بر عهده دارد.

«مجلس زنانه رختشورشاه» نمایشی ایرانی و شاد است که وقایع آن در دوره قاجار و یک روز قبل از تاجگذاری احمدشاه اتفاق می‌افتند. احمدشاه در حال گریز است که وارد رختشورخانه سلطنتی می‌شود و ...

اطلاعات تکمیلی به‌زودی منتشر می‌شود.

نشست «تئاتر و آموزش؛ با محوریت تجربه‌ی اجرا» برگزار می‌شود

نشست تئاتر و آموزش؛ با محوریت تجربه‌ی اجرا با حضور صابر ابر، الهام کُردا و ستاره اسکندری روز شنبه ۱۷ شهریور در تماشاخانه‌ی ایران‌شهر برگزار می‌شود.

نشست تئاتر و آموزش؛ با محوریت تجربه‌ی اجرا توسط تماشاخانه‌ی ایران‌شهر و با حضور صابر ابر، الهام کُردا و ستاره اسکندری شنبه ۱۷ شهریور ساعت ۱۸ در سالن استاد سمندریان این تماشاخانه برگزار می‌شود.

پیش از این نیز رویداد "۱۷ دقیقه صحنه‌ی خالی"، و نشست‌های "شبیه‌خوانی الگویی برای پرفورمنس‌های معاصر"، "نمایش‌های ایرانی و معاصر بودن"، "تجربه‌ی مواجهه‌ با نمایش‌ تاری" و "دراماتورژی متن و مواجهه‌ با عناصر اجرا" در برنامه‌ی شنبه‌های تماشاخانه‌ی ایران‌شهر برگزار شده است.

اجرای «ننه زار» تمدید شد

نمایش «ننه زار» که از اواخر مردادماه اجرای خود را در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر آغاز کرده، تمدید شد.

نمایش «ننه زار» با طراحی و کارگردانی شاهین سلطانی تا ۲۳ شهریورماه هر روز ساعت ۱۹ در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر میزبان علاقه‌مندان و مخاطبان تئاتر است.

اجرای نمایش «ننه زار» که روایت‌گر دو برادر ماهیگیر است که برای صید ماهی به دل آب می‌زنند و موج غریبی زندگی آنها را بر هم می‌زند و مادری که در ساحل چشم انتظار فرزندانش است. این نمایش از ۲۵ مرداد ماه در کارگاه نمایش تئاترشهر آغاز شده و همچنان ادامه‌دار است.

تجلیل «لوبوتومی» از مسعود دلخواه، بازگشت «رختشورشاه» و تمدید «ننه زار»

تاریخ اولیه اجراهای اعلام شده نمایش «ننه زار» ۲۵ مرداد ماه تا ۱۵ شهریورماه بود اما به مدت یک هفته تمدید شد.

فرخنده دریایی، امید آزادخانی و کسری هدایت نیا در این نمایش سه شخصیت این نمایش را زیست و زندگی می‌کنند. همچنین علی خاتمی آهنگسازی این نمایش را برعهده دارد.

نمایش «ننه زار» نوشته شهرام سلطانی به تهیه‌کنندگی امیرحسین شفیعی تا ۲۳ شهریور ماه ۱۴۰۳ در کارگاه نمایش تئاتر شهر ساعت ۱۹ اجرا خواهد رفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha