۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85586414
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آتش سوزی منطقه حفاظت شده "گلیل" خراسان شمالی مهار شد

۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۵۲
کد خبر: 85586414
آتش سوزی منطقه حفاظت شده "گلیل" خراسان شمالی مهار شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: آتش سوزی دره قاپلان در ارتفاعات گلیل از توابع بخش سرحد شهرستان شیروان که از صبح امروز آغاز شده بود با کمک نیروهای امدادی مهار شد.

غلامرضا شفیق روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: سحرگاه امروز با اعلام خبر آتش سوزی در این منطقه، بلافاصله ۱۳۰ نفر از نیروهای محلی، مرزبانی، بسیج، منابع طبیعی، محیط زیست و هلال احمر به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: حریق پس از ساعاتی با حضور نیروهای کمکی مهار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی اضافه کرد: آمار دقیقی از سطح مساحت آتش سوزی و علت آن اعلام نشده است.

به گزارش ایرنا، منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با ۱۸ هزار هکتار وسعت در شمال شهرستان شیروان و مرز بین ایران و ترکمنستان قرار دارد که دارای ذخیره گاه غنی و ارزشمند گیاهی و جانوری است.

این منطقه در ۸۵ کیلومتری شهر شیروان قرار دارد که با توجه به دارا بودن ویژگی‌های خاص طبیعی از جمله جنگل‌های انبوه ارس و گوناگونی پوشش گیاهی و نیز زیست خالص ترین قوچ اوریال، در ۲۷ تیرماه ۱۳۵۰ به عنوان منطقه حفاظت شده زیست محیطی اعلام شده است.

شهرستان شیروان با گستره سه هزار و ۷۸۹ کیلومتر مربع، علاوه بر منطقه حفاظت شده مرزی «گلیل و سرانی» که به عنوان زیست کره به ثبت جهانی رسیده، مناطق بکر زیست محیطی «زوارم و گلیان، بوستان شیرکوه، ییلاقات گیل‌نامانلو، بوانلو و نیز چپانلو» را در خود دارد که زیستگاه انواع پرندگان و جانوران وحشی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha