۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۰۶
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85586427
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طراحی و ساخت ابزار نیروگاه‌های برقابی در نیروگاه‌های خوزستان

اهواز-ایرنا- معاون تعمیرات نیروگاهی در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه‌های برق آبی خوزستان گفت: ابزار حمل اکتیو پارت ترانس‌های قدرت موردنیاز برای نیروگاه‌های برقابی طراحی و در نیروگاه‌های خوزستان ساخته شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان، امیر محمودی روز سه‌شنبه بیان کرد: با توجه به افزایش طول عمر ترانسفورماتورهای قدرت نیروگاهی و هزینه‌های سنگین تامین یدکی آنها، نشست‌های متعددی با حضور نمایندگان سازمان آب و برق خوزستان و شرکت‌های تولیدی برگزار شد و به منظور کاهش هزینه و زمان تعمیر ترانس‌های قدرت، برنامه‌ریزی تعمیراتی در محل نیروگاه‌ها در دستور کار شرکت قرار گرفت.

وی افزود: به منظور دسترسی و خارج کردن اکتیو پارت ترانس‌های قدرت نیاز به ابزار مخصوص حمل و جابجایی بود که با تهیه طرح و نقشه آن، نمونه مناسب با ابعاد ترانس‌های موجود در ناحیه تعمیراتی مسجد سلیمان ساخته شد.

معاون تعمیرات نیروگاهی خوزستان گفت: حدود ۹۰ دستگاه ترانس قدرت و راکتور با سطوح ولتاژ ۱۳۲، ۲۳۰ و ۴۰۰ کیلو ولت با توان‌های مختلف در نیروگاه‌های سازمان آب و برق خوزستان در حال بهره‌برداری است که با این اقدام صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در حذف هزینه‌های حمل و نقل ترانس از سایت به کارخانه و برعکس و همچنین زمان طولانی طی مسیر محموله ترافیکی انجام شده است.

محمودی تصریح کرد: کاهش هزینه‌های اجرایی، حذف هزینه‌های حمل و نقل، کاهش زمان تعمیرات، بالا بردن تخصص نیروهای تعمیرات و تولید در نگهداری و بهره‌برداری از ترانسفورماتورهای قدرت از دستاوردهای این اقدام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha