گام های بلند توسعه‌ای برای شهرستان تازه تاسیس چهاربرج

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی در سفر خود به جنوب این استان به دنبال گام های بلند توسعه‌ای در شهرستان تازیه تاسیس است.

به گزارش ایرنا، چهاربرج شهرستانی در استان آذربایجان غربی که در نزدیکی میاندوآب و در مرز استان آذربایجان غربی و شرقی قرار دارد شامل جاهای دیدنی و پتانسیل اقتصادی زیادی است اما مهمترین آنها در گردشگری، برج چهاربرج نام دارد.

شما برای بازدید از چهاربرج باید به منطقه ای حفاظت شده در ۱۰ کیلومتری روستای فسندوز و آغداش سفر کنید این روستاها در جنوب دریاچه ارومیه که اکنون متاسفانه دریاچه ای در این منطقه دیده نمی شود.

همچنین با مراجعه به چهاربرج شما می توانید از مناطق جنگلی شامات یا شام مملو هم بازدید کنید که شامات زیستگاه قرقاول های نایاب آذربایجانی است.

از مزایای تفریحی شهر چهاربرج باید به سرسبزی، آب وهوای پاک و خنک آن اشاره کرد این آب وهوای نشات گرفته از ورود رودخانه‌ای به نام زرینه رود است.

رودخانه زرینه رود توانسته طراوت و زیبایی خاصی به این منطقه جنگلی بیافزاید با وجود جنگل های سرسبز و رودخانه، یک منظره زیبا فراهم شده است که به سبب آن، پرندگان زیادی در آن زندگی می‌کنند.

پرندگانی همچون فلامینگو، لک لک، درنا، قره ناز، غاز وحشی، آرسین بوغاز، آبچلیک و قرقاول که اهالی منطقه این پرندگان را به خوبی می‌شناسند اما به جز این پرنده ها حیوانات دیگری مثل خرگوش، سنجاب، روباه، گرگ و شغال هم در این منطقه زندگی می‌کنند.

چهاربرج به سبب آب و هوای بی نظیر و وجود حیوانات مختلف، یکی از شکارگاه‌های مخصوص افراد بلند مرتبطه کشور در تاریخ گذشته بوده است و در زمان هلاکوخان مغول، این محل شکارگاه اصلی پادشاه به شمار می آمد.

با این همه تفاسیر مردم این منطقه به دنبال دریافت خدمات رفاهی از دولت ها بودند و از این رو سال ۱۴۰۲ سالی به یاد ماندنی در تاریخ این منطقه است و در تاریخ ۲۱ تیرماه سال ۱۴۰۲ براساس مصوبه هیات دولت بخش‌های باروق و مرحمت‌آباد از توابع شهرستان میاندوآب به شهرستان ارتقا و از میاندوآب منفک و شهرستان های چهاربرج و باروق تاسیس شدند.

حاصل سفر استاندار آذربایجان غربی در سال گذشته به چهاربرج مصوباتی را در پی داشت که روز سه ‌شنبه برای دیدن نتایج آن دوباره به این شهرستان سفر کرد.

محمدصادق معتمدیان به شهرستان چایپاره رفت و با ابلاغی به تمامی مدیران اعلام کرد که در این راستا نیز دیدار چهره به چهره با مردم این شهر داشته باشند که در ابتدای حضور خود، سه پروژه مهم آسفالت راه روستایی به طول بیش از ۶ هزار متر مربع با اعتبار هزینه کرد ۷۱۵ میلیارد ریال به بهره برداری رساند.

پروژه آسفالت راه روستایی شعبانلو به خزینه انار جدید به طول یک هزار و ۸۵۰ متر و ۵۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده از دیگر پروژه های راه روستایی است که به بهره برداری رسید.

سومین پروژه ای که به بهره برداری رسید، پروژه کردکندی به اسلام آباد به طول ۲ هزار متر و هزینه کرد ۶۰۰ میلیارد ریال است.

بازدید استاندار آذربایجان‌غربی از روند احداث سالن ورزشی قیچاق

این پروژه از مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی به شهرستان چهاربرج بوده و اجرای آن از سال گذشته آغاز و در حال حاضر با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

معتمدیان در ادامه از روند احداث پایگاه سلامت قیچاق مربوط به دانشگاه علوم پزشکی نیز بازدید و در جریان پیشرفت فیزیکی و توسعه کمی و کیفی آن قرار گرفت.

گام های بلند توسعه‌ای برای شهرستان تازه تاسیس چهاربرج

بازدید استاندار آذربایجان‌غربی از روند احداث سالن ورزشی شهر چهاربرج

پروژه سالن ورزشی شهر چهاربرج نیز از سری مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به این شهرستان است که اجرای آن از سال گذشته آغاز و در حال حاضر با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

گام های بلند توسعه‌ای برای شهرستان تازه تاسیس چهاربرج

مدرسه ۶ کلاسه منصور آباد ۵۵ درصد رشد دارد

معتمدیان در ادامه سفر خود به این شهرستان از پروژه های آموزش و پرورش نیز دیدن کرد و سراغ مدرسه ۶ کلاسه منصور آباد رفت.

این پروژه از مصوبات سفر وی به شهرستان چهاربرج بوده و اجرای آن از سال گذشته آغاز و در حال حاضر با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

گام های بلند توسعه‌ای برای شهرستان تازه تاسیس چهاربرج

مجتمع اداره شهرستان چهاربرج با ۶۰ درصد پیشرفت

یکی دیگر بازدیدهای معتمدیان مجمتع اداری این شهرستان است که از دغدغه های وی در چهاربرج محسوب می‌شود.

این پروژه از مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به شهرستان چهاربرج بوده و اجرای آن از سال گذشته آغاز و در حال حاضر با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

امید است با سرعت گرفتن اجرای این پروژه ها، اخبار خوبی برای مردم این شهرستان تازه تاسیس مخابره شود.

گام های بلند توسعه‌ای برای شهرستان تازه تاسیس چهاربرج

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز سه شنبه با تیم کارشناسی خود به شهرستان چایپاره رفته تا از پروژه های نیمه تمام بازدید و در صورت نیاز مصوبات جدیدی در این شهرستان مصوب کند.

مردم این شهرستان در محل مسجد جامع شهرستان چهاربرج از ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ در دیدار چهره به چهره با مسوولان؛ مسائل، مشکلات و پیشنهادات خود را با مدیران مربوطه طرح کردند.

چهاربرج از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی و نقطه مرزی بین این استان و آذربایجان شرقی به حساب می‌آید به گونه ای که از شرق و شمال با شهرهای ملکان و بناب و از جنوب با شهر میاندوآب همجوار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha