پیاتزا سطح بازیکنان تیم ملی را به ستاره‌های بزرگ دنیا برساند/ زیر ۱۷ ساله‌ها بدشانس بودند

تهران- ایرنا- مدرس فدراسیون جهانی والیبال گفت: سرمربی جدید تیم ملی باید سطح بازیکنان تیم ملی را هم به لحاظ ذهنی و هم فنی در هر پست افزایش بدهد و به بازیکنان بزرگ دنیا برساند.

محمود افشاردوست صبح چهارشنبه در گفت‌وگوبا ایرنا، در خصوص انتخاب روبرتو پیاتزا به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال اظهار داشت: پیاتزا با مرادی هم مذاکره کرده بود و صحبت‌های او در کمیته فنی هم مطرح شد که البته صحبت‌های خوبی نبود. البته نمی‌دانم در دور جدید چه صحبت‌هایی انجام شد.

وی افزود: به هر حال این مربی هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت و باید همه به او کمک کنند تا والیبال ملی ایران شرایط خوبی پیدا کند. به نظر من پیاتزا باید تیم ملی را برای المپیک بعدی بسازد و کیفیت بازیکنان را بالا بیاورد تا تیم ملی هم‌سطح تیم‌های بزرگ دنیا مثل برزیل و فرانسه و لهستان و ایتالیا شود.

مربی اسبق تیم ملی والیبال اضافه کرد: گاییچ که به ایران آمد تیم ملی را جوان کرد و بازیکنانی مثل معروف و موسوی به این تیم اضافه شدند. در ادامه ولاسکو این تیم را توسعه داد. الان هم پیاتزا باید تیم ملی را از نو بسازد و بازیکنان را به لحاظ ذهنی و فنی توسعه بدهد. پیاتزا برای نتیجه گیری باید بازیکنانی داشته باشد که با تفکراتش کنار بیایند. باید سطح بازیکنان پیشرفت کند. نمی‌شود به لحاظ فنی از تیم‌های خوب دنیا عقب باشیم اما انتظار داشته باشیم این تیم‌ها را شکست دهیم.

افشاردوست عنوان کرد: پیاتزا باید سطح بازیکنان را هم به لحاظ ذهنی و هم فنی در هر پست افزایش بدهد و به بازیکنان بزرگ دنیا برساند. همچنین لیگ برتر کشورمان هم باید قوی‌تر شود. سطح لیگ ایران از بسیاری از کشورهای قدرتمند در والیبال و حتی برخی کشورهای دیگر عقب‌تر است و با این لیگ نمی‌توان امیدوار بود تیم ملی قدرتمندی داشته باشیم.

وی درباره اینکه پروسه تزریق بازیکنان جوان به تیم ملی به درستی انجام می‌شود، گفت: موافق این نیستم که بازیکنان جوان زود به تیم ملی تزریق شود. چون دچار سرخوردگی می‌شوند. در تیم‌های بزرگ، جوانگرایی آرام آرام انجام می‌شود.

مدرس فدراسیون جهانی والیبال در پایان درباره عملکرد تیم ملی زیر ۱۷ سال در مسابقات جهانی اضافه کرد: این تیم با بدشانسی نتوانست راهی نیمه نهایی شود و اصلا ایرادی ندارد و کسب عنوان پنجمی در قهرمانی جهان شکست محسوب نمی‌شود. به شرط اینکه کادر فنی این مسئله را بررسی کند که چرا تیم در ست چهارم نتوانست پیروز شود. در مجموع نتایج تیم زیر ۱۷ سال خوب بود. بازیکنان این تیم نسل آینده والیبال ایران هستند و اگر باتجربه‌تر شوند عملکرد بهتری هم خواهند داشت. فدراسیون والیبال می‌تواند این تیم را به عنوان یک تیم باشگاهی در لیگ برتر یا لیگ دسته اول شرکت دهد تا آبدیده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha