۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85586479
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: دیدگاه‌ معلمان برای پیشبرد نظام آموزش مورد توجه قرار گیرد

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با تاکید بر لزوم برگزاری پیوسته و دوره‌ای نشست شورای دبیران و معلمان گفت که این قشر نقش تاثیرگذاری در عرصه آموزش و پرورش دارند؛ از این‌رو باید به دیدگاه‌ آنان برای پیشبرد نظام تعلیم و تربیت اهمیت داده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش گیلان در محل استانداری تاکید کرد: اهمیت دادن به دیدگاه معلمان در پیشبرد نظام آموزش مهم بوده و این موضوع باید مورد توجه متولیان قرار گیرد.

وی افزود: اگرچه در گزینش معلمان باید دقت شود، اما نباید در مراحل گزینش بنا به دلایل مختلف آنان را از گردونه حذف کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه معلمان باید متناسب با شرایط امروز جامعه وارد کلاس‌های درس شوند، اضافه کرد: نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی برگرفته از آیات قرآن، اسلام و سیره ائمه اطهار(ع) است؛ از این‌رو به تربیتی که مقدم بر آموزش است باید بیش از پیش توجه شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با رویکرد دولت چهاردهم شاهد تحول در نظام تعلیم و ترییت، توجه به معیشت و حقوق معلمان و ارتقای کیفیت آموزشی باشیم و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به معنی واقعی تحقق یابد.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین با اشاره به فرارسیدن مهر و لزوم تمهیدهای لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید اضافه کرد: مسئولان آموزش و پرورش بر تعلیم و تربیت و عملکرد واحدهای آموزشی نظارت جدی داشته باشند.

وی با تاکید بر بررسی صلاحیت رانندگان حمل و نقل مدارس و توجه جدی به این موضوع گفت: برای سرویس دانش‌آموزان استثنایی نیز در فوری نشست ویژه برگزار شود و هماهنگی لازم صورت گیرد.

عباسی در ادامه بر افزایش سرانه ورزشی واحدهای آموزشی تاکید کرد و ادامه داد: برنامه‌ریزی لازم برای استفاده دانش آموزان از سرسراهای ورزشی اداره کل ورزش و جوانان و زمین‌های روستاها باید انجام شود و این موضوع مهم تنها متکی به آموزش و پرورش نباشد.

وی با تاکید بر این‌که مدارس دولتی باید تقویت و کیفیت آموزشی آنها بالا رود، اظهار کرد که برای شکوفایی استعدادها و تربیت آینده‌سازان کشور باید همه ظرفیت‌ها به کار گرفته شود.

استاندار گیلان بیان کرد: برای آغاز سال تحصیلی جدید نیز در یکم مهر از شخصیت‌ها و مفاخر شهرستان‌های مختلف استان برای حضور در مدارس و سخنرانی در میان دانش‌آموزان دعوت شود.

در ادامه این نشست آرتا قلعه باغی دارنده رتبه تک رقمی در رشته علوم تجربی از سوی استاندار گیلان تجلیل شد.

بیشتر بخوانید:

دانش‌آموز گیلانی رتبه تک رقمی رشته تجربی کنکور را کسب کرد

آرتا قله باغی در این نشست ضمن قدردانی از پدر و مادر خود و مربیان و معلمان مدارسی که در آن تحصیل کرده افزود: دبستان در مدرسه غیردولتی و دوره اول و دوم متوسطه را در مدارس استعدادهای درخشان میرزاکوچک خان ناحیه یک رشت تحصیل کرده‌است.

وی بیان کرد: به رشته پزشکی علاقمندم و دانشگاه علوم پزشکی تهران را برای تحصیل انتخاب کرده‌ام.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش‌آموز است که در حدود چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha