رییس مجمع نمایندگان خراسان ‌رضوی: دولت باید به فعالان بخش‌خصوصی اعتماد کند

مشهد- ایرنا- رییس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی گفت: دولت باید به فعالان بخش خصوصی اعتماد کند، البته این ایجاد اعتماد با حرف‌زدن محقق نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن زنگنه روز سه شنبه در دیدار با فعالان اقتصادی خراسان رضوی با حضور رییس‌جمهور در مشهد افزود: اقداماتی مانند رد کردن دفاتر مالیاتی فعالان اقتصادی، مطالبه مالیات «علی الراس» (تعیین توسط ممیزان مالیاتی)، تعیین تعهد ارزی برای تجارت، قطع آب، برق و گاز تولید کننده، تنبیه صادرکننده و تقاضا برای آوردن ارز حاصل از صادرات و با قیمت ۱۰ هزار تومان زیر بازار برای واردات کالا از نشانه های بی‌اعتمادی دولت به بخش خصوصی است.

وی بیان کرد: بخش دولتی باید به بخش خصوصی اعتماد کند و اطمینان داشته باشد که از این کار ضرر نخواهد کرد.

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات خطاب به رییس جمهور با بیان اینکه پای دولت را از اقتصاد کوتاه کنید؛ ادامه داد: در یزد دو معدن در کنار هم فعال هستند، یکی ۵۰ هزار میلیارد ریال و دیگری ۱۷۰ هزار میلیارد ریال سود می دهد، معدنی که سود بیشتر می دهد مربوط به بخش خصوصی است.

وی به تجارب و حضورش در کمیسیون بودجه مجلس اشاره و بیان کرد: سهم خراسان رضوی از بودجه واقعا مظلوم است، در حوزه معدن به طور تقریبی سنگ آهن کشور را تامین می کنیم و در کشاورزی نیز تولید کننده کشوری هستیم، اما سهم ما از بودجه نزدیک به چهار درصد کل کشور است.

زنگنه تاکید کرد: میزان سهم تسهیلات به سپرده در خراسان رضوی ۷۰ درصد است و این استان بیشترین تولید نقدینگی را در کشور دارد، اما این نقدینگی در تهران و استان های دیگر مصرف می شود، از آقای رییس جمهور تقاضا داریم که سهم تسهیلات به سپرده در استان را به ۹۰ درصد برساند.

وی از مصرف نقدینگی استان خراسان رضوی در سایر مناطق کشور انتقاد کرد و گفت: در زیرساخت های کشاورزی و آب با مشکل مواجه هستیم، پارسال که مناطق مختلف چالش آب نداشتند این استان به خصوص مشهد با چالش آب مواجه بود.

نماینده مجلس: اعتماد به فعالان بخش‌خصوصی لازمه بهبود اقتصاد کشور است

وضعیت جاده‌های خراسان‌رضوی اسف‌بار است 

زنگنه در ادامه گفت: خراسان رضوی در شاخص های جاده ای رتبه ۳۰ در میان سایر استان های کشور را دارد، از آقای رییس جمهور می خواهیم «یک بار نه از طریق پرواز بلکه از طریق جاده بیایند» تا وضعیت اسف بار جاده های استان را مشاهده کنند.

به گفته وی، از سوی دیگر سرعت حرکت قطار باری خط مشهد به جنوب کشور بسیار پایین و کمتر از ۱۰ کیلومتر بر ساعت است.

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات بیان کرد: خراسان رضوی فقط یک خط انتقال فرآورده های نفتی دارد، اگر این استان به بنزین نیاز پیدا کند باید با هزاران تانکر و از طریق جاده سوخت را به استان بیاوریم.

وی با اشاره به فعال بودن بخش خصوصی در خراسان رضوی، ادامه داد: البته باید این موضوع مشخص شود که ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران)، ایدرو (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) و هلدینگ بانک ها در کجای این استان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

زنگنه افزود: نگاه به سرمایه گذاری هلدینگ ها در سطح کشور نشان می دهد که این سرمایه گذاری ها در غرب و مرکز کشور متمرکز بوده و شرق کشور از این حیث واقعا بی‌بهره است.

وی اظهار کرد: ۱۸ نماینده استان حامی رئیس جمهور و دولت هستند و وظیفه داریم دولت را کمک کنیم، من نگاه عدالت‌مدارانه شما را واقعی دانسته و به آن اعتقاد دارم، امیدواریم سهم عادلانه‌ای از سرمایه‌گذاری همچون غرب کشور در شرق نیز صرف شود.

رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی صبح امروز به همراه شماری از اعضا هیات دولت در نخستین سفر خود وارد مشهد شد و پس از حضور در ایستگاه های خدمت رسان زائران پیاده حضرت رضا(ع) در جاده قدیم نیشابور به مشهد در نشست با فعالان اقتصادی و سیاسی استان حضور یافت و با آنان به گفت وگو نشست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha