تقویت ارتباط دولت و ملت با سفرهای استانی/ رئیس‌جمهور نمی‌خواهد امید واهی به مردم دهد

تهران- ایرنا- قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین، سفرهای استانی رئیس جمهور را موجب تقویت ارتباط دولت و مردم توصیف کرد و آن را ویترینی برای دولت خواند و گفت: در این سفرها مردم از نزدیک با اعضای کابینه و رئیس جمهور ارتباط می‌گیرند و تصمیم‌هایی هم در سطح کلان برای استان‌ها اتخاذ می‌شود.

علیرضا خجسته‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب ایرنا، درباره سفرهای استانی رئیس‌جمهور گفت: سفرهای استانی رئیس جمهور محسنات فراوانی دارد که رهبری هم به آن اشاره کردند که همان در میدان بودن رئیس جمهور و وزرای دولت و معاونین او است، تا بتوانند از نزدیک مشکلات مردم را ببینند و تصمیماتی که در مرکز اتخاذ می‌کنند بر مبنای احساس و برداشت آنها از مشکلات باشد، نه فقط براساس گزارش‌ها و آمارها و کاغذها.

وی افزود: نکته قابل توجه دیگری که در سفرهای استانی رئیس جمهور و وزرا می‌توان به آن اشاره کرد این است که در این سفرها نمایندگان مجلس، مردم و نهادهای اجرایی استان توقعاتی دارند و برآورده کردن این توقعات بدون شک باید با امکانات کشور متناسب باشد.

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین بیان کرد: آقای دکتر پزشکیان در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم صادقانه عنوان کرد که در سفرهای استانی، وعده‌هایی که پشتوانه مالی ندارند نخواهد داد و موضوع بسیار صحیحی را مطرح کرد.

خجسته‌پور خاطرنشان کرد: ما همواره شاهد هستیم در رقابت‌های انتخاباتی چه در سطح ریاست‌جمهوری و چه در سطح انتخابات مجلس شورای اسلامی، افراد می‌آیند و فراتر از اختیارات و امکانات موجود در کشور قول‌ها و وعده‌هایی به مردم می‌دهند و بعد هم که به منصب می‌رسند نمی توانند به این وعده‌ها عمل کنند.

وی با بیان اینکه آقای دکتر پزشکیان از ابتدا این وعده را دادند که با مردم با صداقت صحبت خواهند کرد، تاکید کرد: به اعتقاد من پیامی که رئیس جمهور در این مصاحبه به مردم منتقل کرد ـ از حیث اینکه نمی خواهیم وعده ناممکن بدهیم و اگر پول و بودجه نداشته باشیم وعده هم نمی‌دهیم ـ در این راستا است که امید واهی به مردم دادن عین ناامید کردن آنها است.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب بارها و بارها اشاره کرده‌اند که ناامید کردن مردم از مسیر پیشرفت انقلاب کار ناثواب و موضوع ضدامنیت ملی است، گفت: امید واهی به مردم دادن موجب می‌شود که هم توقعات مردم بالا برود و هم متناسب با آن، امکانات کشور اجازه برآورده کردن توقعات را ندهد دوباره در مردم ایجاد نارضایتی می‌کند و این بار نارضایتی مردم به واسطه بالا رفتن سطح انتظارات و توقعاتشان دو برابر خواهد شد.

خجسته‌پور اظهار کرد: ما امیدواریم دولتِ چهاردهم همه تلاش خود را انجام دهد تا بتواند در حوزه‌هایی که قانونگذار، قانونگذاری کرده و پروژه‌هایی که تاکنون برای دولت تعریف شده به انتظارات و توقعات مردم رسیدگی کند و در کنار آن امر پسندیده‌ای است که از دادن وعده‌های غیرعملی به مردم در مجموعه دولت کاملا پرهیز شود.

وی با اشاره به این بخش از فرمایشات رهبری و تاکید ایشان بر حضور دولت در میان مردم و سفرهای استانی، گفت: رهبری در دیداری که با رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت داشتند به نکته بسیار دقیق و خوبی اشاره کردند و آن این بود که سفرهای استانی در واقع حضور دولت در میان مردم و در میدان است به این معنا که اعضای دولت نباید در لابلای اتاق‌ها و گزارشات و آمارها گم شوند.

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین، سفرهای استانی رئیس جمهور را موجب تقویت ارتباط دولت و مردم توصیف کرد و آن را ویترینی برای دولت خواند و عنوان کرد: در این سفرها مردم از نزدیک با وزرای دولت و اعضای کابینه و رئیس جمهور ارتباط می‌گیرند و حرف‌هایشان را بیان می‌کنند، ضمن آنکه در این سفرها از پروژه‌ها و نارسایی‌ها در استان‌ها در سطح کلان تصمیم‌گیری می‌شود.

خجسته‌پور گفت: سفرهای استانی برکات فراوانی در پی خواهد داشت، اما در کنار آن باید این نکته را هم مدنظر قرار داد که خدای ناکرده این برکات و خوبی‌ها را نباید با وعده‌های غیرممکن و ناعملی تبدیل به نارضایتی مردم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha