شهرستان ری در سوگ شهادت امام هشتم سراسر  عزادار شد

شهرری- ایرنا- با فرارسیدن سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا (ع) آستان حضرت عبدالعظیم (ع)، مساجد، هیات ها و امامزاده های واجب التعظیم شهرستان ری به سوگ نشستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم مومن و خداجوی تهران و شهرستان ری در روز ۳۰ صفر در سوگ شهادت امام رضا (ع) با برگزاری آیین های عزاداری، به سوگ نشسته و اشک ماتم ریختند.

عزاداران شب گذشته در قالب هیات های سینه زنی و زنجیرزنی با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و حضرت حمزه(ع) و طاهر(ع) این مصیبت بزرگ را به پیشگاه ایشان تسلیت گفته و عشق و ارادت خویش را به اهل بیت(ع) نمایش گذاشتند.

در مراسم عزاداری روز شهادت امام رضا(ع) سخنرانان و واعظان مذهبی گوشه هایی از سیره گهربار ایشان را بیان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز نوحه سرایی می کنند و مردم عزادار نیز با سوز دل و دیدگانی گریان، بر سر و سینه خواهند زد .

حضرت علی بن موسی الرضا(ع) هشتمین امام شیعیان در یازدهم ذیقعدﺓ الحرام سال ۱۴۸ هجری در مدینه منوره دیده به جهان گشود.

خصوصیات اخلاقی و زهد و تقوای آن حضرت به گونه ای بود که حتی دشمنان خویش را نیز شیفته و مجذوب خود کرده بود بطوری که با مردم در نهایت ادب تواضع و مهربانی رفتار می کرد و هیچ گاه خود را از مردم جدا نمی دانست.

این امام بزرگوار بسیار به مستمندان رسیدگی می ‏کرد و به دادن صدقه به ویژه در شب های تار و به صورت پنهانی بسیار مبادرت می ‏کرد و هیچ فرقی میان غلامان و اشراف و اقوام و بیگانگان نمی‏ گذاشت.

غلبه ایشان در مناظرات علمی با پیروان سایر مذاهب و ادیان موجب شد تا ایشان از نظر علمی در دوران خویش زبانزد عام و خاص شود ضمن اینکه ایشان شاگردانی بسیاری را از جمله فضل بن شاذان، صفوان بن یحیی و زکریا بن آدم تعلیم و تربیت کرد.

امام رضا (ع) در سن ۳۵ سالگی عهده دار مسئولیت امامت و رهبری شیعیان شد و سرانجام مامون عباسی این امام همام را درحالیکه ۵۵ سال از عمر بابرکت ایشان می گذشت در سحرگاه روز آخر صفر سال ۲۰۳ هجری قمری به شهادت رساند و پیکر پاک ایشان با مشایعت بسیاری از شیعیان و دوستداران آن حضرت در مشهد بخاک سپرده شد که امروز پناهگاه عاشقان اهل بیت(ع) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha