۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۱۰
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85586678
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳ هکتار از مراتع اصفهان در هفته اخیر طعمه حریق شد

۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۱۰
کد خبر: 85586678
۱۳ هکتار از مراتع اصفهان در هفته اخیر طعمه حریق شد

اصفهان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از وقوع پنج فقره آتش‌سوزی در ۱۳ هکتار از مراتع استان در هفته اخیر خبر داد.

منصور شیشه‌فروش روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این آتش سوزی‌ها در سطح سه هکتار از مراتع روستای «هران» و ۲ هکتار از مراتع روستای «قلعه بهمن» شهرستان بویین میاندشت، سه هکتار از پوشش گیاهی حیات وحش موته، چهار هکتار کشتزار روستای «هرستانه علیا» شهرستان گلپایگان و یک و چهاردهم هکتار از مراتع «تیزاب» سنگ سفید شهرستان خوانسار اتفاق افتاده است.
مدیرکل مدیریت بحران اصفهان افزود: این آتش سوزی‌ها با تلاش عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی و همکاری تیم های محلی روستاها مهار شد.
وی، دلیل عمده این حوادث را بی‌احتیاطی و عوامل انسانی عنوان کرد که بدلیل وزش تندباد های فصلی گسترش یافته بود.
شیشه‌فروش یادآور شد: در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۳ فقره آتش‌سوزی در ۱۷۶ هکتار از مراتع زیست محیطی و کشاورزی جنوب و غرب استان رخ داده که دلیل ۹۸ درصد از آنها، عوامل انسانی ارزیابی شده است.
وی با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وقوع تُندبادهای فصلی و افزایش حضور گردشگران در عرصه‌های طبیعی تا پایان شهریور، به ضرورت پیشگیری از وقوع حریق در پوشش‌های گیاهی و مراتع ناشی از خطاهای انسانی تاکید کرد و افزود: گردشگران، مسافران.کشاورزان، مرتعداران و ساکنان مجاور منابع طبیعی باید از روشن کردن آتش در مراتع، مزارع، حاشیه جاده‌ها و پوشش‌های گیاهی و همچنین رها کردن ته سیگار و کبریت و اشیای صیقلی و بطری آب و کنسرو در مراتع و حاشیه جاده‌ها خودداری کنند.
مدیرکل مدیریت بحران اصفهان افزود: شهروندان در صورت مشاهده آتش در عرصه‌های طبیعی، مراتب را بسرعت به یگان حفاظت از منابع طبیعی با تلفن ۱۳۹ و ۱۵۰۴ بمنظور پیشگبری از گسترش حریق اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مرتع و ۴۱۴ هزار هکتار جنگل طبیعی و دست کاشت در استان اصفهان وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha