۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۹:۴۷
کد خبر: 85586767
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

زوج مفقود شده در ارتفاعات آستارا پیدا شدند

۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۹:۴۷
کد خبر: 85586767
زوج مفقود شده در ارتفاعات آستارا پیدا شدند

آستارا - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آستارا گفت: زوج گمشده در ارتفاعات شهرستان آستارا پس از ۴۸ ساعت با تلاش امدادگران و گروه های نجات پیدا شدند.

بابک حیدر زاده عصر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرناعنوان کرد: این زوج جوانی که از روز یکشنبه پس از ورود به منطقه آبشار لاتون شهرستان آستارا ناپدید شده بودند، پس از جست وجوهای فراوان نیروهای امدادی در حالی که هر دو رمقی نداشتند، پیدا شدند و نیروهای امدادی در حال بررسی وضعیت آنها و انتقال هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آستارا عنوان کرد: خانواده این زوج وقتی پس از تماس‌های مکرر با تلفن همراه آنها موفق به برقراری ارتباط نشد با حضور در منطقه مفقود شدن فرزندان خود را به دهیار و هلال احمر اعلام کردند و بلافاصله تیم امدادی هلال احمر به همراه یک گروه از هیات کوهنوردی شهرستان آستارا و اهالی بومی منطقه به مسیر آبشار اعزام شدند.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان هم در این رابطه گفت: زوج جوان تهرانی که برای کوهنوردی کوتاه مدت به جنگل های آستارا عزیمت کرده بودند به علت عدم آشنایی به مسیر گم شدند و ۴۸ ساعته دشوار را در جنگل سپری کردند.

به گزارش پایگاه پلیس، سردار"حسین حسن پور" سه شنبه در تشریح این خبر گفت: دیروز صبح خانواده این زوج جوان به پلیس آستارا مراجعه و خبر مفقودی زوج جوان را اعلام کردند و بلافاصله رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی اولیه مشخص شد، عصر یکشنبه دو جوان برای یک کوهنوردی کوتاه مدت به مسیر جنگلی لوندویل و آبشار لاتون رفته اما با گذشت ۲۴ ساعت مراجعت نکرده اند و خبری از آنان در دسترس نیست، گوشی تلفن همراه هر دو نفر نیز از دسترس خارج شده است.

وی افزود: پلیس با بکارگیری از اقدامات فنی و اطلاعاتی ابتدا خودروی زوج جوان را در مسیر جنگلی به صورت پارک شده پیدا نمود سپس با مشخص شدن مسیر و جهت حرکت آنان با همراه عوامل امدادی جمعیت هلال احمر با جستجوی بی وقفه و استفاده از فن آوری نوین موفق به شناسایی محل حضور این زن و شوهر جوان شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه این زوج قصد داشتند به آبشار لاتون عزیمت کنند ولی متاسفانه به علت اشتباه در مسیر در جنگل های شهرستان آستارا مفقود شدند، افزود: این زن و مرد پس از ۴۸ ساعت جست و جو به صورت صحیح و سالم در حالی که آب و غذا و رمقی برای آنها باقی نمانده بود ساعتی پیش پیدا شدند.

این مقام انتظامی افزود: این زوج جوان، جهت اقدامات درمانی به درمانگاه منتقل شد.

آبشار لاتون در منطقه ای به همین نام در آستارا قرار دارد که بزرگترین آبشار استان است و همه ساله تعداد زیادی مسافر و گردشگر برای بازدید از آن به این منطقه می آیند.

شهرستان آستارا با جمعیت ۹۵ هزار نفری در غربی‌ترین نقطه گیلان در فاصله ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha