برگزاری یادواره شهدا یادآوری رشادت‌های آنها برای همه نسل هاست

آستارا - ایرنا - رئیس ستاد گنگره هشت هزار شهید استان گیلان گفت: برگزاری یادواره شهدا یادآوری رشادت‌های آنها برای همه نسل هاست و باید همه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و رشادت در جامعه و بین نسل جوان تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ غلامرضا ملک علیپور عصر روز سه شنبه در حاشیه اجلاسیه شهدای آستارا در گفت و گو با اصحاب رسانه اظهار کرد: به منظور دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان گیلان مجموعه برنامه‌های متعددی تعریف شده است که از جمله این برنامه‌ها موضوع روایت مقاومت در هر شهرستان از ورود اسلام تا به امروز است.

وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدا در طول امسال و سال آینده در برخی شهرهای گیلان بیان کرد: این همایش ها امسال در شهرستان های آستارا، صومعه سرا، انزلی، تالش، رودبار، رودسر، آستانه اشرفیه و لاهیجان و در سال آینده در ۲ شهرستان لنگرود و رشت برگزار می‌شود و در نهایت در تاریخ ۱۴ اردیبهشت در سالروز سخنرانی تاریخی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در اولین کنگره شهدای استان گیلان در سال ۱۳۹۵ اختتامیه دومین کنگره شهدای استان برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان با بیان اینکه آستارا به عنوان اولین میزبان برگزار کننده اجلاسیه است، خاطرنشان کرد: اجلاسیه شهدا در این شهرستان از روز جمعه ۹ شهریور آغاز شد و به مدت ۵ شب ادامه می یابدو در این مدت شاهد حضور مردم همراه با شور و شعور و همکاری و انسجام مسئولان این شهرستان بودیم که مثال زدنی است.

سرهنگ ملک علیپور به اجرای نمایش میدانی جلوه‌های عاشقی در این اجلاسیه اشاره و تصریح کرد: روایتی که در آستارا توسط نویسندگان این شهرستان به تحریر درآمد و همچنین اجرای زیبای هنرمندان این نمایش هم در محتوای روایت و هم در شکل اجرا ستودنی و شگفتانه بود که از نویسندگان، هنرمندان و تمامی دست اندرکاران اجرای این نمایش و اجلاسیه جای قدردانی دارد.

شهرستان مرزی بندر آستارا ۱۶۷ شهید را تقدیم ایران اسلامی کرده است که به همین منظور یادوراه این شهدا در پنج شب با عنوان شب های شیدایی در ساحل سفیر امید در حال برگزاری است.

شهرستان آستارا با جمعیت ۹۵ هزار نفری در غربی‌ترین نقطه گیلان در فاصله ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha