۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۰۲
کد خبر: 85586785
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

توافق کره جنوبی و ویتنام برای تقویت همکاری دفاعی در دریای جنوبی چین

تهران- ایرنا- رئیس جمهور کره‌جنوبی در تماسی تلفنی با رئیس جمهور ویتنام بر تقویت همکاری‌های دوجانبه به ویژه در حوزه دفاعی در دریای جنوبی چین تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی امروز اعلام کرد که یون سوک یئول رییس‌جمهور این کشور، در تماس تلفنی با تو لام رییس‌جمهور ویتنام، بر تقویت همکاری‌های راهبردی در زمینه‌های گوناگون، از جمله صنایع دفاعی و فناوری پیشرفته، تاکید کرد.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که کره جنوبی و ویتنام به دلیل تنش‌های موجود در دریای جنوبی چین در حال تقویت همکاری‌های دفاعی خود هستند.

همچنین، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن، در تاریخ ۶ و ۷ سپتامبر (۱۶ و ۱۷ شهریور) برای دیدار با رییس‌جمهور کره جنوبی به سئول سفر خواهد کرد.

دفتر نخست وزیر ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد که رهبران دو کشور پیشرفت تلاش‌های خود برای تقویت همکاری بین کره جنوبی و ژاپن را بررسی خواهند کرد و راه‌های تعمیق شراکت خود را پیش از استعفای کیشیدا در ماه جاری مورد بحث قرار خواهند داد.

از زمان روی کار آمدن یون در سال ۲۰۲۲ میلادی (۱۴۰۱ شمسی)، وی اولویت دیپلماتیک خود را بر ترمیم روابط با ژاپن و بهبود همکاری‌های امنیتی برای مقابله با تهدیدات نظامی کره شمالی قرار داده است؛ امری که موجب بهبود روابطی شده که پیشتر، سرد و تیره بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha