۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۲۲
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85586850
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اعلام همبستگی قطر با مصر علیه اظهارات نتانیاهو

۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۲۲
کد خبر: 85586850
اعلام همبستگی قطر با مصر علیه اظهارات نتانیاهو

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره دستیابی جنبش حماس به سلاح از طریق مصر، ضمن اعلام همبستگی با قاهره این اظهارات را در چارچوب سیاست دروغگویی مقامات رژیم اشغالگر ارزیابی کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری قنا، وزارت خارجه قطر در بیانیه خود تاکید کرد: دولت قطر همبستگی کامل خود را با جمهوری عربی مصر اعلام و اظهارات نخست‌وزیر رژیم اشغالگر اسرائیل را رد می‌کند؛ اظهاراتی که در آن، نتانیاهو «از نام مصر برای منحرف کردن افکار عمومی اسرائیل و ممانعت از تلاش‌های میانجی‌گری مشترک با هدف دستیابی به آتش‌بس استفاده کرد».

در این بیانیه آمده است: رویکرد رژیم اشغالگر اسرائیل که مبتنی بر تلاش برای جعل حقایق و گمراه کردن افکار عمومی جهانی با تکرار ادعاهای دروغین است، در نهایت منجر به سرکوب تلاش‌های صلح و گسترش چرخه خشونت در منطقه خواهد شد.

این وزارتخانه بر ضرورت تقویت تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای ملزم ساختن رژیم صهیونیستی به پایان فوری تجاوزات وحشیانه خود به نوار غزه و آماده‌سازی زمینه رسیدگی به وضعیت فاجعه‌بار انسانی در این باریکه تاکید کرد.

پیش از این وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای تاکید کرده بود: مصر مخالفت شدید خود را با اظهارات نتانیاهو اعلام و تاکید می‌کند که وی با این صحبت‌ها و درگیر کردن نام مصر درصدد مانع تراشی در مسیر دستیابی به توافق و منحرف کردن توجه اسرائیلی‌ها از این مسئله است.

در این بیانیه آمده است: مصر، کابینه اسرائیل را مسئول عواقب چنین اظهاراتی می داند که باعث افزایش تشدید اوضاع می‌شود. هدف این سخنان، توجیه سیاست‌های پرخاشگرانه است؛ امری که منجر به تشدید بیشتر تنش در منطقه می‌شود.

این وزارتخانه تاکید کرد: مصر بر علاقه خود به ادامه نقش تاریخی در رهبری روند صلح در منطقه به گونه‌ای که منجر به حفظ صلح و امنیت منطقه‌ای شود، تأکید می‌کند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، دوشنبه شب در اظهاراتی مدعی شد که جنبش حماس از طریق مصر و محور «فیلادلفیا» به سلاح دست می‌یابد.

همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه، نگرانی‌های مصر نسبت به شکل‌گیری یک موج کوچ اجباری به داخل خاک این کشور تشدید شده است.

قاهره بارها به رژیم صهیونیستی نسبت به پیامدها و خطرات حمله زمینی به رفح هشدار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha