انتقاد اسیر صهیونیست از نتانیاهو پیش از کشته شدن در غزه + فیلم

تهران- ایرنا- گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس ویدئو ضبط شده از یکی از ۶ اسیر صهیونیستی که اخیراً اجساد آنها در نوار غزه کشف شد را منتشر کرد که حاوی اعتراض وی به بی‌توجهی نخست‌وزیر رژیم اشغالگر به سرنوشت اسرا است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از شبکه الاقصی، «اوری دانینو» اسیر صهیونیست در این ویدئو که پیش از کشته شدنش در نوار غزه ضبط شده است، می‌گوید: من اوری دانینو ۲۵ ساله اهل قدس هستم و در هفتم اکتبر توسط حماس به اسارت گرفته شدم. شرایط زندگی در اینجا بسیار دشوار است نه آبی وجود دارد و نه غذا و برق و حملات به صورت شدید ادامه دارد و جان ما در خطر است.

وی می‌گوید: کابینه بنیامین نتانیاهو و کابینه جنگ او در روز هفتم اکتبر شکست خوردند. آنها در ماموریت حفاظت از ما شهرک نشینان شکست خوردند و امروز می‌خواهند با اقدامات شکست خورده برای نجات‌مان، ما را یکی پس از دیگری به قتل برسانند.

این اسیر صهیونیست خطاب به نتانیاهو و کابینه او و همچنین ارتش رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد: زمانی که به ما حمله شد شما کجا بودید؟ زمانی که ما نمی‌دانستیم به کجا فرار کنیم، کجا بودید؟ زمانی که ما تنهای تنها بودیم شما کجا بودید؟

وی در پایان از خانواده خود و ساکنان سرزمین‌های اشغالی می‌خواهد هر اقدامی که قادر به انجام آن هستند را برای آزادی اسرا انجام دهند.

دانینو یکی از ۶ اسیری است که ارتش رژیم صهیونیستی یکشنبه هفته جاری از کشف اجساد آنها در تونلی در رفح واقع در جنوب نوار غزه خبر داد.

در پی این اتفاق، اعتصاب سراسری روز دوشنبه در سرزمین‌های اشغالی به دنبال فراخوان اتحادیه کارگری و در واکنش به کشف اجساد اسرای اسرائیل در نوار غزه برگزار شد.

پافشاری نتانیاهو و کابینه وی برای اعمال خواسته‌های بیشتر در مذاکرات با حماس به عنوان مانعی در مقابل توافق آتش بس، خشم عمومی را برانگیخته و فشارها بر نتانیاهو را افزایش داده است.

خانواده‌های اسرای صهیونیست کابینه رژیم صهیونیستی و در صدر آن نتانیاهو را مقصر ماندن فرزندان خود در اسارت می‌دانند و به همین دلیل به صورت روزانه تظاهراتی را علیه او در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی برگزار می‌کنند و خواستار برکناری وی از ریاست کابینه هستند.

به گزارش ایرنا، مقاومت فلسطین در نوار غزه هفتم اکتبر در عملیاتی غافلگیرانه وارد شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه شده و حدود ۲۵۰ صهیونیست را به اسارت گرفت.

تعدادی از این اسرا در اقدامی انسان‌دوستانه آزاد شدند. شمار دیگری از آنها نیز طی عملیات تبادل اسیران میان رژیم صهیونیستی و حماس آزاد شدند. با این وجود تعدادی از آنها به دلیل بی‌توجهی‌های کابینه تندرو رژیم اشغالگر و تداوم حملات وحشیانه به نوار غزه جان خود را از دست دادند.

پیشتر خانواده‌های اسیران صهیونیست اعلام کرده بودند که حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه به معنای اجرای حکم اعدام فرزندان اسیرشان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha