به گزارش ایرنا، محسن هرمزی روز چهارشنبه در گفت و گویی اعلام کرد: برنامه ما خرید دوچرخه جدید نیست و در واقع در حال احیای بیت المال هستیم.
وی افزود: در این زمینه در حال برگزاری مناقصه هستیم تا پیمانکاری جدید برای این کار انتخاب شود تا شرایط ویژه و بهتری نسبت به قبل ایجاد کنیم و در عین حال نواقص قبل دوچرخه های اشتراکی را هم نداشته باشیم.
به گفته هرمزی، دوچرخه های اشتراکی که سابقا در تهران فعال بود فعلا در همان مسیرهای قبلی به کار گرفته می شود.
وی ادامه داد: آماری از تعداد دوچرخه هایی که قابل استفاده هستند، در دسترس نیست اما پس از انتخاب پیمانکار ویژه و ارائه ارزیابی از سوی او، می توان تعداد را اعلام کنیم.
معاون شهردار تهران گفت : این دوچرخه ها به صورت کامل از بین نرفته و هم اکنون در پارکینگ منطقه ۱۱ دپو شده است و امیدواریم در کوتاهترین زمان به چرخه خدمت این دوچرخه ها را برگردانیم.
به گزارش ایرنا، مرداد سال ۹۷ و همزمان با روز خبرنگار بود که شهرداری تهران طرح دوچرخههای اشتراکی یا «بیدود» (نارنجی رنگ) را با همکاری بخش خصوصی کلید زد و در آن مقطع با استقبال نسبتا خوبی از طرف شهروندان مواجه شد.
استاندارد نبودن برخی مسیرها و شیب خیابان های تهران کمی برای استفاده از این دوچرخه ها دردسرساز بود که البته به دلیل شیب شمالی به جنوبی معابر تهران، بیشتر مسیرهای غربی و شرقی پایتخت برای تردد این دوچرخه های نارنجی تعیین شد.
پس از شیوع کرونا و یک سری مشکلات دیگر سرویس دهی بیدود قطع شد.
نظر شما