۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ۵:۰۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85586993
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

زلنسکی خواستار حمایت کانادا از حمله کی‌یف به خاک روسیه شد

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت از جاستین ترودو نخست وزیر کانادا درخواست کرده است از خواسته کی‌یف برای حمله به اهداف نظامی در عمق خاک روسیه دفاع کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، زلنسکی سه‌شنبه شب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که در تماس تلفنی با ترودو درباره ادامه همکاری نظامی میان اوکراین و کانادا گفت‌وگو کرد.

وی افزود که در این تماس تلفنی درباره نیازهای نیروهای دفاعی اوکراین از جمله نیاز به سامانه‌های دفاع هوایی و خودروهای زرهی بیشتر رایزنی شد.

زلنسکی اظهار کرد که از نخست وزیر کانادا خواست تا در میان شرکای خود از خواسته اوکراین برای اجازه دادن به این کشور به منظور حمله به اهداف نظامی در عمق خاک روسیه حمایت کند.

رستم عمروف وزیر دفاع اوکراین هفته جاری گفت که دولت جو بایدن در حال بررسی درخواست کی‌یف درباره لغو محدودیت استفاده از سلاح های دوربرد آمریکایی برای حمله به خاک روسیه است و تایید کرد که روز جمعه در دیدارش با مقامات ارشد آمریکایی در واشنگتن، فهرستی از اهداف مورد نظر را ارائه داده است.

وی همچنین مدعی شد: ما به مقامات آمریکایی توضیح دادیم که چه قابلیت هایی را برای حفاظت از شهروندان خود در مقابل حملات روسیه نیاز داریم.

سی ان ان نوشت: به رغم تکرار درخواست های ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، انتظار نمی رود آمریکا محدودیت استفاده از سامانه های موشکی تاکتیکی دوربرد (ATACMS) را لغو کند.

در همین حال، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در یک نشست خبری گفت که واشنگتن به زودی به کی یف اجازه خواهد داد تا از سلاح های غربی برای حمله به خاک روسیه استفاده کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha