امسال پنج هزارو ۵۹۰ واقعه ولادت در چهارمحال و بختیاری ثبت شد

شهرکرد – ایرنا – مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری با اشاره به نرخ ۱۳.۰۳ صدم در هر هزار نفری ولادت در استان گفت: امسال براساس آمارها تعداد موالید ثبت‌شده در این استان پنج هزارو ۵۹۰ واقعه ولادت است.

سید مهدی موسوی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مدت مشابه سال گذشته با نرخ ولادت ۱۳.۶۷ صدم در هر هزار نفر تعداد موالید چهارمحال و بختیاری پنج هزار و ۸۱۸ مورد بوده است.

وی اظهار داشت: تفاوت نرخ ولادت در چهارمحال و بختیاری تا پایان مردادماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۴ صدم در هر هزار نفر منفی گزارش شده است.

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری گفت: شهرستان بن با ۷۶، فلارد با ۵۱، کیار با ۲۰ و خانمیرزا با ۱۹ صدم در هر هزار نفر وقایع ولادت آن‌ها افزایشی و مثبت گزارش شده است.

موسوی در خصوص شاخص ولادت شهری و روستایی در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در این مدت سه هزار و ۲۹۷ مورد واقعه ولادت شهری در استان به ثبت رسیده است که نسبت به سه هزار و ۲۸۶ مورد ولادت مدت مشابه سال گذشته ۳۳ صدم در هر هزار نفر افزایش نشان می‌دهد.

وی در خصوص موالید روستایی نیز یادآور شد: در این مدت ۲ هزار و ۲۹۳ واقع تولد در روستاهای چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده که نسبت به ۲ هزار و ۵۲۹ واقع موالید سال گذشته ۹.۳۲ صدم در هر هزار نفر کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری نسبت جنسیت موالید این استان را ۱۰۳ (به ازای تولد ۱۰۰ دختر ۱۰۳ پسر) اعلام کرد.

موسوی میانگین سنی مادران در نخستین فرزند در چهارمحال و بختیاری را در پنج ماه نخست امسال ۲۷.۲۸ صدم سال عنوان کرد و گفت: بالاترین میانگین سنی مادران با ۲۹.۶۰ صدم سال در استان مربوط به شهرستان شهرکرد و پایین‌ترین سن مادر با ۲۴.۵۹ صدم نیز در کوهرنگ به ثبت رسیده است.

وی شاخص شهری سن مادران در نخستین تولد در چهارمحال و بختیاری را ۲۸.۴۳ صدم اعلام کرد و یادآور شد: بالاترین سن مادران شهری در تولد نخستین فرزند با ۳۴.۷۲ صدم مربوط به شهرستان فلارد و کمترین سن مادر در این شاخص نیز با ۲۲.۴۸ صدم مربوط به شهرستان کوهرنگ است.

وی اضافه کرد: شاخص روستایی سن مادر در تولد نخستین فرزند ۲۵.۱۲ صدم سال در چهارمحال و بختیاری است که پایین‌ترین سن مادر با ۲۲.۸۱ صدم در اردل و بالاترین نیز ۲۸.۷۹ صدم سال در کیار اعلام شده است.

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری میانگین سن پدر در تولد نخستین فرزند را ۳۲.۴۷ اعلام کرد و گفت: بالاترین سن پدر با ۳۴.۲۶ صدم سال در شهرکرد و پایین‌ترین سن با ۲۹.۹۵ صدم در کوهرنگ ثبت شده است.

موسوی شاخص شهری سن پدر در تولد نخستین فرزند در چهارمحال و بختیاری را ۳۳.۳۹ صدم عنوان کرد و افزود: بالاترین شاخص سن پدر در استان با ۳۵.۹۶صدم در فلارد و پایین‌ترین سن در شاخص شهری با ۲۹.۹۴ صدم سال در کوهرنگ به ثبت رسیده است.

وی یادآور شد: شاخص روستایی سن پدر درتولد نخستین فرزند ۳۰.۷۶ صدم سال است که بالاترین سن در کیار با ۳۴.۶۹ در شهرستان کیار و پاین‌ترین سن با ۲۹.۳۹ صدم در لردگان بوده است.

موسوی بیشترین فراوانی نام‌های دختران و پسران در چهارمحال و بختیاری را فاطمه زهرا، رستا، دلوین، آوین و آوینا و برای پسران محمد ، امیرعلی ، ابوالفضل ، آیهان ، شاهان، آراد، ، رادمهر، ، علی، اعلام کرد.

ثبت یک‌هزار و ۹۶۲ واقعه وفات

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری شمار وفات ثبت شده تا آخر مرداد را یک هزار و ۹۶۲ واقعه وفات اعلام کرد.

موسوی اظهار داشت: ۵۷.۷ درصد از وقایع وفات چهارمحال و بختیاری معادل یک هزار و ۱۳۴ واقعه مربوط به مردان و ۴۲.۳ دهم درصد از وقایع وفات معادل ۸۲۸ واقعه نیز مربوط به زنان است.

وی ادامه داد: نرخ ثبت فوت در چهارمحال و بختیاری در این مدت ۴.۵۷صدم در هر هزار نفر بود که نسبت به مدمت مشابه سال گذشته که ۴.۳۵ درصد بوده ۲۲صدم در هر هزار نفر افزایشی است.

موسوی نسبت جنسیت ثبت وفات در چهارمحال وبختیاری را ۱۲۵ اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با نزدیک به یک میلیون و ۱۶ هزار ۸۲۶ نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha