۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۵۹
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85587067
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ضرورت قدردانی از «مجاهدان در غربت» و مظلومیت مقاومت + فیلم

سمنان - ایرنا - «نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت» با حضور چهره‌های شاخص و نمایندگانی از بیش از ۲۰ کشور مسلمان در دامغان استان سمنان برگزار و در این آیین ضمن قدردانی، بازگویی جایگاه و مقام شهید حسین امیرعبداللهیان فرزند این استان، بر احقاق حقوق مردم فلسطین، تداوم حمایت از جبهه مقاومت و روشنگری جنایات صهیونیسم تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «اجلاسیه مجاهدان در غربت» آیینی که با همت چندروستایی زنده‌دل و حق‌شناس در عبدیا شهرستان دامغان شکل گرفت.

گام به گام این آیین گسترش یافت و افراد بیشتری به خیل حمایت از «مجاهدان در غربت» پیوستند تا این آیین ابتدا شکلی شهرستانی، استانی و سپس ملی به خود گرفت.

چندی نگذشت که «مجاهدان در غربت» همدلان زیادی در بین آزادیخواهان و روشنفکران کشورهای مسلمان پیدا کرد و گروه‌گروه به این اجلاسیه گرویدند تا «اجلاسیه مجاهدان در غربت» سر و شکلی بین‌المللی به خود گرفت.

این اجلاسیه بین‌المللی با هدف شناسایی، معرفی و الگوسازی مجاهدان در غربت با تاسی از شخصیت رفیعِ بزرگ مجاهد در غربت و عالم آل محمد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) طی ۹ سال گذشته با حضور سفرای کشورهای اسلامی، مقام‌های لشکری و کشوری، خانواده شهدا و مجاهدان مقاومت و با همکاری و پشتیبانی آستان قدس رضوی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی ۹ دوره برگزار شده است.

طی هشت دوره برگزاری «اجلاسیه مجاهدان در غربت» شهید حسین امیرعبداللهیان از فرزندان شهرستان دامغان استان سمنان یکی از فعالان، موثران و دبیر اجرایی بود تا جایی که در دوره هشتم به طور رسمی مورد تقدیر قرار گرفت.

دست سرنوشت اینطور مقرر کرده بود که این فرزند برومند استان سمنان و دیپلمات کارکشته حامی جبهه مقاومت و مظلومیت، در حادثه سقوط بالگرد همراه با آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور دولت سیزدهم شربت شهادت نوشید و در مسیر خدمت نام خود را جاودانه کرد.

«نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت» در شب شهادت حضرت ثامن الائمه (ع) در دامغان، با تمرکز بر قدردانی از مقام این چهره تاثیرگذار و حامی جبهه مقاومت و پیش‌برنده اهداف بلند ملت‌های مسلمان منطقه برنامه‌ریزی و برگزار شد.

رونمایی از سردیس شهید امیرعبداللهیان در دامغان

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در آیین رونمایی از مرقد نما و سردیس شهید امیرعبداللهیان در گلزار شهدای دامغان گفت: اگر به وصیتنامه شهدا مراجعه کنیم، تبعیت از ولایت فقیه جمله کلیدی وصیت نامه آنان است.

ضرورت قدردانی از «مجاهدان در غربت» و بازگویی جنایات صهیونیسم 

سردار منصور شوقانی افزود: شهید حسین امیرعبداللهیان در عرصه دیپلماسی سه گانه عزت، حکمت و مصلحت را به پیروی از ولی فقیه نهادینه کرد.

با حضور همسر و فرزندان دختر و پسر شهید امیرعبداللهیان در دامغان ابتدا از سردیس دیپلمات شهید حسین امیرعبداللهیان رونمایی و آیین نامگذاری دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان به نام دیپلمات شهید حسین امیرعبداللهیان برگزار شد.

توجه ویژه به مساله فلسطین

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: شهید حسین امیرعبداللهیان در تحولات منطقه و فعالیت در حوزه دیپلماسی به مساله فلسطین توجه ویژه داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مصطفی رستمی در آیین نامگذاری دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان به نام دیپلمات شهید حسین امیرعبداللهیان از سلسله برنامه‌های «نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» گفت: شهید امیرعبداللهیان در دوران طوفانی فلسطین و تحولات منطقه همواره به جبهه مقاومت توجه ویژه داشت و در کنار جایگاه برجسته دیپلماسی، باید به جایگاه علمی این شهید نیز توجه ویژه داشت.

حمایت از فلسطین در مسیر منافع ملی

فرزند شهید حسین امیرعبداللهیان گفت: حمایت پدر از جبهه مقاومت در مسیر تامین منافع ملی تعریف شده بود.

ضرورت قدردانی از «مجاهدان در غربت» و بازگویی جنایات صهیونیسم 

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین امیرعبداللهیان در حاشیه آیین نامگذاری دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان به نام دیپلمات شهید حسین امیرعبداللهیان از سلسله برنامه‌های «نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» در استان سمنان افزود: تمام تلاش شهید امیرعبداللهیان تامین حداکثری منافع ملی بود که حمایت از جبهه مقامت نیز در مسیر تامین منافع کشور در برنامه پدر قرار داشت.

آغاز اجلاسیه با مهمانانی از بیش از ۲۰ کشور

نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» در شهرستان دامغان استان سمنان با حضور مهمانی از کشورهای مسلمان و مسوولان ملی و استان سمنان در دامغان آغاز شد.

ضرورت قدردانی از «مجاهدان در غربت» و بازگویی جنایات صهیونیسم 

به گزارش خبرنگار ایرنا، نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» در سالن همایش های بین‌المللی دانشگاه دامغان با حضور مهمانانی از کشورهای مسلمان و سردار احمد رادان فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی آغاز شد.

ولایتمداری کلید تاثیرگذاری منطقه‌ای

تولیت آستان قدس رضوی در پیامی به اجلاسیه مجاهدان در غربت اعلام کرد: تیزبینی در کنار باهوشی، تدبیر و تبعیت عملی از رهبر معظم انقلاب، شهید حسین امیرعبداللهیان را به سردار دیپلماسی و انقلابی تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مصطفی اسفندیاری معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در قرائت پیام حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت در سالن همایش های بین المللی دانشگاه دامغان گفت: جهاد در راه خدا یکی از ارزش‌های الهی و نصیب انسان‌های خاص می‌شود و تلاش‌های پیامبراکرم(ص) و امامان با شهادت و یا انتظار شهادت به تایید رسیده است.

هنر شهید امیرعبداللهیان در ترکیب اخلاق و سیاست

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید دیپلماسی حسین امیرعبداللهیان گفت: این شهید اخلاق و سیاست را درهم آمیخت و امروز مکتب عبداللهیان باید سرمشق مسوولان قرار گیرد.

ضرورت قدردانی از «مجاهدان در غربت» و بازگویی جنایات صهیونیسم 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی در نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه دامغان بیان کرد: شهید امیرعبداللهیان فرزند برومند استان سمنان در واقع مایه افتخار بودند.

محبوبیت شهید امیرعبداللهیان در کشورهای منطقه

سفیر کشور جمهوری عراق در تهران گفت: شهید حسین امیرعبداللهیان محبوب مردم شهرهای مختلف در عراق بود.

ضرورت قدردانی از «مجاهدان در غربت» و بازگویی جنایات صهیونیسم 

به گزارش خبرنگار ایرنا، نصیر عبدالمحسن عبدالله در نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت در سالن همایش های بین المللی دانشگاه دامغان گفت: بسیار خوشحالم و افتخار میکنم که به این اجلاسیه دعوت شدم و سلام و درود دکتر محمد حسین وزیر خارجه عراق را به شما ابلاغ می‌کنم.

همسویی شهید امیرعبداللهیان با اهداف شهید سلیمانی

رییس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها گفت: شهید امیرعبداللهیان از شخصیت‌های برجسته دولت سیزدهم بود که فعالیت‌هایش در عرصه دیپلمات یادآور تلاش‌های سردار سلیمانی در میدان رزم بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی در اجلاسیه مجاهدان در غربت در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه دامغان افزود: شهید امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دولت سیزدهم الگو در عرصه دیپلماسی بود و صحبت از ویژگی‌های شخصیتی ایشان قلم‌فرسایی است.

حمایت رییس جمهور از مقاومت

مسعود پزشکیان رییس جمهور در پیامی به نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت در دامغان اعلام کرد: حمایت و پشتیبانی کامل از مقاومت ملت مظلوم فلسطین در برابر رژیم غاصب صهیونیستی ادامه می‌یابد.

ضرورت قدردانی از «مجاهدان در غربت» و بازگویی جنایات صهیونیسم 

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» در دانشگاه دامغان با گرامی‌داشت یاد و خاطره سه هزار شهید استان سمنان و شهیدان خدمت به ویژه شهید حسین امیرعبداللهیان فرزند استان، افزود: شهید امیرعبداللهیان سال گذشته در این زمان به عنوان سخنران رسمی هشتمین اجلاسیه مجاهدان در غربت بود که امسال توفیق حضور ایشان را نداریم.

ضرورت الگوگیری کشورهای مسلمان از سیاست خارجی ایران

سفیر یمن در تهران با تاکید بر ضرورت الگوگیری وزارت خارجه کشورهای اسلامی از رویکرد ایران گفت: سیره زندگی چهره‌هایی مانند شهید امیرعبداللهیان از ایران باید سرلوحه شود.

ضرورت قدردانی از «مجاهدان در غربت» و بازگویی جنایات صهیونیسم 

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم دیلمی در نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت در سالن همایش‌های بین‌المللی دامغان افزود: شهید امیرعبداللهیان شخصیتی بزرگ بود که شاهد مسیر و روند کار کرد او به عنوان یک مجاهد اصیل و خستگی‌ناپذیر در مسیر دیپلماسی بودیم.

«حقوق بشر» کلید فریبکاری استعمار نو

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: «حقوق بشر» و «عقلانیت» در عرصه دیپلماسی ترفندهای استعمارنو در شرایط کنونی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی در نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه دامغان گفت: امروزه ترکیب‌هایی مانند «حقوق بشر» و «عقلانیت» در عرصه دیپلماسی استفاده می‌شود که در استعمار فرانو یک ترفند فریبنده است و تنها عقلانیت، معنویت و مقاومت سه ضلع فتح میدان‌ها است.

ضرورت حمایت از مقاومت

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: تقویت و پشتیبانی مادی و معنوی از جبهه مقاومت و تبیین مبانی این جبهه در عرصه جهانی یک ضرورت و حضور در راهپیمایی‌ها از مصداق‌های حمایت است.

ضرورت قدردانی از «مجاهدان در غربت» و بازگویی جنایات صهیونیسم 

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار احمدرضا رادان در اجلاسیه مجاهدان در غربت در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه دامغان افزود: خیل مجاهدت در غربت نسل به نسل آموخته شد و یادگاری از گذشته است و شهادت امام رضا(ع) مصداقی از مجاهدت در غربت است.

ارمغان امنیت در خاورمیانه با فعالیت شهید امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه سابق بوسنی و هرزگوین گفت: فعالیت‌های دیپلماتیک شهید حسین امیرعبداللهیان در خاورمیانه امنیت را برای مردم ایران به ارمغان آورده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیسرا تورکوویچ در پیامی ویدئویی به نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه دامغان بیان کرد: من معتقدم حسین امیرعبداللهیان مصداق آیه قرآن با موضوع این است که «رفتگان را مرده مپندارید، بلکه آنان زنده‌اند.»

نهمین اجلاسیه بین المللی «مجاهدان در غربت» در قاب دوربین خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان

ضرورت قدردانی از «مجاهدان در غربت» و بازگویی جنایات صهیونیسم 

بنیان دیپلماسی نوین در سیاست خارجی

مدیرکل شورای عالی ایرانیان خارج کشور گفت: شهید حسین امیرعبداللهیان با استفاده از ظرفیت اخلاق در سیاست خارجی، پایه‌گذار کار جدیدی در این عرصه بود.

عبدالله سهرابی در حاشیه نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه دامغان به خبرنگار ایرنا افزود: حضور در هشت‌ سال جنگ تحمیلی، حضور در دانشگاه و تحصیلات دانشگاهی و در مجموع تجربه‌های اجرایی، دانشگاهی و دفاع مقدس از جمله دلایل عملکرد ارزشمند شهید امیرعبداللهیان در عرصه دیپلماسی است.

مقاومت نجات‌بخش اسلام است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت و عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تنها راه نجات اسلام، پیروی از راه حسین(ع) یعنی مقاومت است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی در آیین گرامیداشت امیر دیپلماسی، شهید حسین امیرعبداللهیان در مسجد جامع دامغان بیان کرد: جهاد در جبهه مقاومت بسیار مهم است و روزی هر فردی نمی‌شود که بتواند این جبهه را رهبری و مدیریت کند؛ در این مسیر، شهید امیرعبداللهیان، درس آموخته مکتب امام راحل بود که توانست به بهترین شکل مدیریت دیپلماسی جبهه مقاومت را انجام دهد.

شهید امیرعبداللهیان، مسوولی در تراز انقلاب

مشاور وزیر و مدیرکل وزارتی وزارت امور خارجه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید حسین امیرعبداللهیان گفت: این شخصیت بزرگ یکی از افراد مهم در تراز انقلاب است که می‌توان به عنوان ملاک ارزیابی مسوولان قرار داد.

محمد صادق فضلی در حاشیه آیین گرامیداشت امیر دیپلماسی، شهید حسین امیرعبداللهیان در دامغان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آنچه شهید امیرعبداللهیان انجام داد در طول یک شبانه‌روز به دست نیامد، بلکه این شهید رویش انقلاب و مجموعه‌ای از آموزه‌های انقلاب، اصول آن، آموزه‌های امام خمینی(ره) و مکتب رهبر معظم انقلاب بود و این موارد در رفتارش تجلی پیدا کرد.

فیلم خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان: دیار صددروازه دامغان و نهمین اجلاسیه بین‌المللی شهدای در غربت

این اجلاسیه همچون دوره‌های گذشته با همدلی و همگرایی نمایندگان کشورهای مسلمان و مسوولان داخلی در ارکان اصلی برگزار شد و همه حاضران بر تداوم حمایت همه جانبه از جبهه مقاومت تاکید کردند، به ویژه در شرایطی که عمیق‌ترین ظلم‌ها از سوی رژیم جعلی صهیونیستی بر مردم غزه رواداشته می‌شود.

سکوت جوامع بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر در مورد مساله غزه و جنایت‌های غیرانسانی صهیونیست‌ها مساله‌ای قابل تذکر از سوی نمایندگان ملت‌های مسلمان در «نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت» در دامغان بیان شد که باید در مورد آن باید در جوامع بین‌المللی شفاف‌سازی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha