۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۶
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85587074
T T
۱۴ نفر

برچسب‌ها

جزئیات تازه از پرداخت مطالبات کلزاکاران گلستان

۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۶
کد خبر: 85587074
جزئیات تازه از پرداخت مطالبات کلزاکاران گلستان

گرگان- ایرنا- مدیرکل جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به رتبه اول این استان در تولید کلزا، آخرین وضعیت پرداخت مطالبات کلزاکاران گلستانی را تشریح کرد.

محمد برزعلی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال برای اولین سال مقرر شد خرید کلزا از طریق وزارت جهاد کشاورزی و توسط بخش خصوصی در سطح ملی انجام شود و شرکت‌های بخش خصوصی طی توافقنامه‌ای با وزارت جهاد کشاورزی، محصول کلزا را از کشاورزان خریداری کردند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های بخش خصوصی براساس بندهای آن توافقنامه در قبال خرید کلزا بخش خصوصی، از برخی مشوق‌ها بهره‌مند می‌شدند، تصریح کرد: در استان گلستان بیش از ۱۲ شرکت معرفی شد تا نسبت به خرید محصول کلزا کشاورزان استان اقدام کنند.

مدیرکل جهاد کشاورزی گلستان تاکید کرد: بخش زیادی از کلزا توسط سازمان تعاون روستایی از کشاورزان تحویل گرفته شد، در واقع سازمان تعاون روستایی خریدار نبود بلکه پس از گرفتن محصول از کشاورز، آن را به شرکت‌های طرف قرارداد بخش خصوصی می‌رساند.

برزعلی با بیان اینکه تاکنون پیگیری‌های متعددی برای پرداخت مطالبات کلزاکاران گلستانی انجام شد و چندین جلسه با شرکت‌های خصوصی داشتیم، یادآور شد: تاکنون ۴۵ درصد مطالبات کلزاکاران گلستان توسط شرکت‌های بخش خصوصی پرداخت شده و پیگیری‌های ما برای پرداخت مابقی مطالبات ادامه دارد.

وی تاکید کرد: پرداخت مطالبات کلزا بر عهده بخش خصوصی بوده و استان گلستان در تعیین شرکت‌ها و میزان سهمیه موردنظر آنها نقشی نداشت.

مدیرکل جهاد کشاورزی گلستان گفت: امسال حدود ۴۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی گلستان زیر کشت کلزا رفت که استان با تولید بیش از ۱۰۵ هزار تن کلزا، رتبه اول کشور را کسب کرد.

برزعلی با بیان اینکه تعویق در پرداخت مطالبات کلزا، کام کلزاکاران گلستانی را تلخ کرد، متذکر شد: وزیر جهاد کشاورزی در حال برنامه‌ریزی‌های لازم هستند تا ضمن حل مشکل موجود، در سال آینده نیز خرید محصولات کشاورزی دچار چالش نشود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha