وزیر راه: هوشمندسازی در فرودگاه مشهد باید تسریع شود

مشهد- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه فرودگاه بین‌المللی مشهد اهمیتی دوچندان در ارتقای جایگاه بین‌المللی ایران دارد، بنابراین باید مسیر هوشمندسازی این فرودگاه تسریع شود.

به گزارش ایرنا، فرزانه صادق روز چهارشنبه در نشست بررسی اقدامات بخش هوایی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد افزود: وجود حرم مطهر رضوی در مشهد نه‌ تنها سبب پیشرفت بی‌شائبه نقطه‌به‌نقطه مشهد بلکه سبب پیشرفت و درخشش ایران اسلامی در سطح جهان شده است.

وی اضافه کرد: باید همواره به سفر ایمن، سریع و راحت تمامی مردم در سراسر جهان به‌ویژه هموطنان‌ به مشهدالرضا(ع) کمک کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در گذشته مباحثی پیرامون احداث فرودگاه جدید در نقطه‌ای خارج از مشهد و توسعه نیافتن فرودگاه کنونی مطرح می‌شد که با بازدید امروز مشخص شد، باید طرح‌های توسعه فرودگاه کنونی ادامه پیدا کند.

وزیر راه: هوشمندسازی در فرودگاه مشهد باید تسریع شود

به گزارش ایرنا، مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی در مراسم افتتاح چهار طرح فرودگاه مشهد در ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ از وزیر راه و شهرسازی وقت درخواست کرد تا دستور بهسازی باند اصلی فرودگاه مشهد و هوشمندسازی بار همراه مسافر در سالن منفی یک ترمینال داخلی فرودگاه مشهد را صادر کند تا بتوان این طرح ها را در سال ۱۴۰۳ تعریف و عملیاتی کرد.

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتار، پس از فرودگاه «مهرآباد» تهران، دومین فرودگاه پرترافیک کشور است، به طور میانگین روزانه بیش از ۱۸۰ پرواز از فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد انجام می‌شود و در حوزه پروازهای خارجی، بیش از ۵۰ درصد پروازها متعلق به مقصد نجف و بغداد است.

بازدید از پایانه مسافربری امام رضا (ع) و قرار گرفتن در جریان روند خدمت‌رسانی نیز از دیگر برنامه های سفر امروز وزیر راه و شهرسای به مشهد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha