۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۴
کد خبرنگار: 5302
کد خبر: 85587175
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قم در عزای شهادت شمس الشموس به سوگ نشست + فیلم

۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۴
کد خبر: 85587175
قم در عزای شهادت شمس الشموس به سوگ نشست + فیلم

قم-ایرنا- شهر مقدس قم و به ویژه حرم ملکوتی کریمه اهل بیت(س) خواهر خورشید هشتم در سالروز شهادت غریبانه امام رئوف، علی بن موسی الرضا(ع) یکپارچه به سوگ نشسته است.

به گزارش ایرنا، بیرق و پرچم های سیاه از ابتدای ماه محرم در فضای شهر قم بر افراشته شده است و امروز در آخرین روز از ماه صفر عزاداران امام رئوف(ع) به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) آمده اند تا غم جانگداز شهادت برادر را به خواهر کریمه‌اش تسلیت بگویند و در گوشه و کنار حرم مطهر تسلایی برای دردهای خود پیدا کنند.

آیین عزاداری و مرثیه سرایی در صحن های حرم مطهر در حال برگزاری است و خادمان حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها نیز به رسم هر ساله در سالروز شهادت امام رضا علیه السلام با برپایی دسته عزاداری از مسجد امام حسن عسکری علیه السلام تا حرم مطهر با همراهی مردم متدین قم به عزاداری پرداختند.

قم در عزای شهادت شمس الشموس به سوگ نشست + فیلم

قم در عزای شهادت شمس الشموس به سوگ نشست + فیلم

قم در عزای شهادت شمس الشموس به سوگ نشست + فیلم

در برخی نقاط شهر و اطراف حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها نیز موکب هایی جهت خدمت رسانی به زائران و عزادران شهادت امام رئوف نیز برپا شده است.

به همین مناسب و در سالروز شهادت امام رضا (ع) ، مراسم عزاداری با حضور علما و اقشار مختلف مردم در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و دفاتر مراجع تقلیدقم برگزار می‌شود.

امام علی بن موسی‌الرضا (ع) هشتمین امام شیعیان در یازدهم ذیقعده سال ۱۴۸ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود.

نام مبارک ایشان علی و کنیه آن حضرت ابوالحسن و مشهورترین لقب ایشان «رضا» به معنای «خشنود» می‌باشد. یکی از القاب مشهور حضرت، «عالم آل محمد» است. این لقب نشانگر ظهور علم و دانش ایشان می‌باشد.

پدر بزرگوار امام رضا، امام موسی کاظم (ع) پیشوای هفتم شیعیان بود که در سال ۱۸۳ ه. ق، به دست هارون عباسی به شهادت رسید و مادر گرامیشان نجمه نام داشت.

امام رضا (ع) در مدینه، پس از شهادت پدر، امامت بر مردم را بر عهده گرفت و به رسیدگی امور پرداخت، شاگردان پدر را به دور خویش جمع کرد و به تدریس و تکمیل حوزه علمیه جدش امام صادق (ع) مشغول شد و در این راستا گام‌های بزرگ و استواری برداشت.

مدت امامت حضرت رضا (ع)، حدود ۲۰ سال طول کشید که ۱۷ سال آن در مدینه و سه سال آخر آن در خراسان گذشت.

امام رضا (ع) پس از هفده سال سکونت در مدینه و تبلیغ دین و ارشاد مردم، با نقشه و حیله مامون عباسی، راه خراسان را در پیش گرفت. آن حضرت پس از قبول اجباری ولایت عهدی مامون و گذشت سه سال، در ۵۵ سالگی به دست این خلیفۀ عباسی به شهادت رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha