عراق از مصر در مقابل لفاظی های نتانیاهو حمایت کرد

۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۲۲
کد خبر: 85587380
عراق از مصر در مقابل لفاظی های نتانیاهو حمایت کرد

تهران – ایرنا – وزارت امور خارجه عراق، یاوه‌سرایی‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر قاچاق سلاح توسط حماس از طریق محور فیلادلفیا از مصر به داخل نوار غزه را به شدت محکوم کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از رسانه‌های عراقی، وزارت امور خارجه این کشور با انتشار بیانیه‌ای یاوه‌سرایی‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر درباره قاچاق سلاح از طریق محور فیلادلفیا در مرز بین مصر و نوار غزه توسط جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را به شدت محکوم و تاکید کرد این اظهارات با هدف مانع تراشی بر سر تلاش‌ها در مسیر آتش بس در نوار غزه و ادامه جنایات نظامیان این رژیم در سراسر خاک فلسطین، انجام می‌گیرد.

وزارت امور خارجه عراق همچنین با اعلام حمایت کامل از قاهره در مقابل این ادعاهای بی‌اساس و تلاش‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی برای تحریف واقعیت‌ها و گمراه کردن افکار عمومی از طریق دروغ‌پردازی درباره محور مرزی بین نوار غزه و مصر، اعلام کرد ادعاهای بی‌اساس اشغالگران، باعث می‌شود تنش‌آفرینی خطرناکی، منطقه را تهدید کند.

بیانیه وزارت امور خارجه عراق در پایان بر اهمیت افزایش تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف وادار کردن نظامیان اشغالگر صهیونیست به پایان دادن به تجاوزشان به نوار غزه به صورت فوری و فراهم کردن زمینه برای امدادرسانی و حل مشکلات فاجعه‌بار بشری کنونی در نوار غزه تاکید کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، دوشنبه شب در اظهاراتی مدعی شد که جنبش حماس از طریق مصر و محور «فیلادلفیا» به سلاح دست می‌یابد.

همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه، نگرانی‌های مصر نسبت به شکل‌گیری یک موج کوچ اجباری به داخل خاک این کشور تشدید شده است.

قاهره بارها به رژیم صهیونیستی نسبت به پیامدها و خطرات حمله زمینی به رفح هشدار داده است.

کشورهای عربی به ویژه عربستان، قطر، عمان، اردن و کویت ادعاهای کابینه رژیم صهیونیستی علیه مصر را به شدت محکوم و حمایتشان از قاهره را به شدت اعلام کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده اند.

مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان های این رژیم را سلب کرده است و شماری از اسرای صهیونیست بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم تل آویو کشته شده اند. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده های این اسرا در سرزمین های اشغالی شده است.

در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، بنیامین نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می کند و چند دوره مذاکره در قطر و مصر را به شکست کشانده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha