۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۳۳
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85587399
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری آئین‌های عزاداری روزهای پایانی ماه صفر از سوی شیعیان پاکستان

اسلام‌آباد- ایرنا- همزمان با فرارسیدن روزهای پایانی عزاداری ماه صفر، میلیون‌ها نفر از شیعیان و پیروان اهل بیت علیهم السلام در پاکستان با برپایی آئین‌های روضه‌خوانی و دسته‌های سینه زنی در غم رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت مظلومانه امام حسن (ع) و امام رضا (ع) سوگواری کردند.

به گزارش چهارشنبه شب خبرنگار ایرنا، شیعیان در شهرهای اسلام‌آباد، کراچی، لاهور، پیشاور، راولپندی، کویته و بسیاری دیگر از شهرها و مناطق پاکستان با حضور در مجالس عزاداری در سوگ رحلت جانگداز پیامبر اکرم (ص) و شهادت سبط اکبرش امام حسن ابن علی (ع) و هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) برسر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

مراسم تشییع نمادین پیکر نبی مکرم اسلام (ص)، امام حسن (ع) و امام رضا (ع) یکی از ویژه برنامه‌های عزاداری در آئین‌های سوگواری پیروان مکتب جعفری در پاکستان است که طی این ایام در شهرهای مختلف از جمله لاهور، راولپندی و کراچی برگزار شد.

برگزاری آئین‌های عزاداری روزهای پایانی ماه صفر از سوی شیعیان پاکستان

این آئین‌ها تا فردا پنجشنبه مصادف با شام شهادت امام هشتم شیعیان حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در شهرهای مختلف پاکستان نیز ادامه خواهد داشت.

ایرانیان مقیم پایتخت و دیگر شهرهای پاکستان نیز همزمان با هفته پایانی ماه صفر همراه و همدل با میلیون‌ها نفر از هموطنان در ایران اسلامی، در آئین‌های سوگواری حضرت ختمی مرتبت (ص)، حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام و حضرت امام رضا علیه السلام شرکت کردند.

برگزاری آئین‌های عزاداری روزهای پایانی ماه صفر از سوی شیعیان پاکستان

در مسجد مجتمع مسکونی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد نیز ایرانیان مقیم در مراسمی که با حضور رضا امیری مقدم سفیر ایران، روسای نهادهای ایرانی، کارکنان سفارت و نهادها، کادر آموزشی مجتمع آموزشی امام حسین (ع) و خانواده‌های آنها برگزار شد؛ مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به نوحه سرایی و عزاداری پرداختند.

حدود ۲۴ درصد از جمعیت ۲۴۰ میلیون نفری پاکستان را شیعیان تشکیل می‌دهند ضمن اینکه بسیاری از برداران و خواهران اهل تسنن این کشور علاقه و ارادت ویژه به اهل بیت علیهم السلام دارند و به ویژه در مراسم‌های دهه محرم حضور می‌یابند.

امروز (چهارشنبه) در پاکستان مصادف با ۲۹ صفر و فردا (پنجشنبه) سی ام این ماه خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha