استاندار کرمان با صدور پیامی قهرمانی سعید افروز در مسابقات پارالمپیک پاریس را تبریک گفت

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با صدور پیامی قهرمانی سعید افروز در مسابقات پارالمپیک پاریس را تبریک گفت و نوشت: برافراشتن پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران در آوردگاه بین‌المللی پارالمپیک پاریس با درخشش سعید افروز ورزشکار قهرمان کرمانی موجب فخر و مباهات مردم ایران به‌ویژه مردم شریف استان کرمان شد.

به گزارش ایرنا محمدمهدی فداکار در این پیام که عصر چهارشنبه صادر شد آورده است: افتخار آفرینی توام با تلاش و اراده سعید افروز در غلبه بر محدودیت ها با شکستن رکورد پارالمپیک و جهان و کسب مدال طلای پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس در رشته پرتاب نیزه، بیانگر شایستگی‌های بی‌شمار و تلاش و اراده جوانان با استعداد دیار کریمان است.

" اینجانب این افتخار آفرینی را به ورزشکار غیور آقای سعید افروز و خانواده محترمشان، مربیان زحمتکش، جامعه ورزشی استان، مردم استان کرمان خاصه مردم قهرمان پرور جیرفت تبریک و تهنیت عرض کرده و از درگاه خداوند متعال تندرستی و بهروزی همه ورزشکاران استان و تداوم این توفیق ها را در راه اعتلا و سربلندی ایران اسلامی مسالت می کنم."

به گزارش ایرنا، سعید افروز قهرمان و رکورددار جهان و پارالمپیک در ادامه رقابت‌های پارادو و میدانی پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس‌ در ورزشگاه استادوفرانس، امروز در رشته پرتاب نیزه کلاس F۳۴ به مصاف هفت ورزشکار از کشورهای چین، کلمبیا(۲ ورزشکار)، مراکش، برزیل، چین و عراق رفت.

️افروز که به عنوان چهارمین ورزشکار پرتاب‌های خود را انجام داد، عملکردی شگفت‌انگیز داشت. او در سه‌ پرتاب نخست خود سه بار رکورد جهان‌ و پارالمپیک را که در اختیار خودش بود با رکوردهای ۴۰.۱۸، ۴۰.۶۷ و ۴۱.۱۶ متر جابه‌جا کرد.

️ورزشکار ایرانی در ادامه با رکوردهای ۳۹.۸۷ و ۴۰.۸۶ متر در پرتاب های چهارم و ششم‌ به کار خود پایان داد.

در پایان این رقابت افروز با رکورد ۴۱.۱۶ متر در صدر ایستاد و قهرمانی خود در پارالمپیک توکیو را تکرار کرد و همچنین موفق شد تا سومین طلای کاروان‌ «فرزندان ایران» را در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس به ارمغان بیاورد.

سعید افروز اهل "اسفندقه" جیرفت از توابع استان کرمان است و این استان چهار ورزشکار و یک مربی را به مسابقات پارالمپیک پاریس اعزام کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha