۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۳۶
کد خبرنگار: 858
کد خبر: 85587433
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۶۸ هزار کیسه آرد مازاد بر سهمیه برای نانوایی‌های گیلان تامین شد

رشت – ایرنا – مدیر کل غله و خدمات بازرگانی گیلان گفت : ۶۸ هزار کیسه آرد مازاد بر سهمیه جاری نانوایی ها در گیلان طی تعطیلات آخر ماه صفر و تابستان تعیین شده و در صورت نیاز امکان افزایش این رقم وجود دارد و مشکلی در تامین و توزیع آرد نانوایی ها در استان نیست.

فرزاد اسدی چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: هر ماه طی ۲ مرحله آرد مورد نیاز نانوایی های استان تامین می شود که بر این مبنا دهم شهریور ماه جاری ۵۸۶ هزار کیسه معادل ۲۴ هزار تن آرد مصرفی استان میان نانوایی ها بر اساس درخواست و نیاز اعلامی آنها توزیع شده است.

وی با تاکید بر اینکه سهمیه آرد ماهانه نانوایی ها به تازگی در اختیار آنها قرار گرفته و هیچ واحدی نیست که آرد نداشته باشد، عنوان کرد: همچنین بر اساس مکاتبات فرمانداری ها و پیش بینی ها برای تعطیلات جاری و جمعیت مسافر ورودی به شهرستان ها، ۳۳ هزار کیسه آرد مازاد به عنوان سهمیه ترمیمی و مازاد نیز شارژ و تامین شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این میزان ۳۵ هزار کیسه آرد دیگر هم به عنوان سهمیه مناسبتی اضافه بر سهمیه های قبلی تعیین و در سامانه هوشمند تامین شده که به تناسب نیاز و درخواست نانوایی ها و فرمانداران عرضه می شود و هیچ مشکلی برای تامین آرد مورد نیاز نانوایی های استان وجود ندارد.

وی تاکید کرد: نانوایی ها به تناسب تقاضا و جمعیت مراجعه کننده پخت را انجام دهند و در صورت پخت مازاد بر سهمیه برای تامین نیاز مردم طی هماهنگی با فرمانداری ها می توانند از سهمیه آرد مناسبتی که در سامانه هوشمند قرار گرفته، استفاده کنند.

اسدی ادامه داد: میزان ذخیره گندم استان بیش از ۵ ماه و در شرایط خوبی است و بر این اساس مشکلی هم برای توزیع آرد در استان وجود ندارد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی گیلان افزود : با توجه به ورود چند میلیونی مسافر به استان تشکیل صف و ازدحام مقابل نانوایی ها دور از انتظار نیست و نانوایی ها باید ساعات پخت را افزایش دهند تا نیاز مردم را پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: باید فرمانداران با هماهنگی اتاق اصناف و اتحادیه نانوایان نقاط پرتراکم شهرها را مشخص و ساعات کار نانوایی ها مربوطه را افزایش داده و به مسافران و گردشگران هم در این رابطه اطلاع رسانی کنند. ما نیز بر اساس اعلام آنان سهمیه آرد مازاد مورد نیاز را تامین می کنیم.

وی تاکید کرد: هیچ واحد نانوایی نیز حق تعطیلی خودسرانه در این ایام ندارد و باید سهمیه تعیین شده را به طور کامل پخت و توزیع کند و با هر گونه تخلف به شدت برخورد می شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha