۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ۰:۴۵
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85587523
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سفیر انگلیس در سازمان ملل: اسرائیل و حماس با توافق با آتش بس به رنج پایان دهند

نیویورک – ایرنا- سفیر انگلیس در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد وضعیت خاورمیانه، گفت که اسرائیل و حماس باید با دستیابی به توافق آتش بس به رنج  پایان دهند.

به گزارش ایرنا، باربارا وودوارد، سفیر و نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد وضعیت خاورمیانه گفت: هفته گذشته خبر کشف اجساد شش گروگان اسرائیلی در غزه را شنیدیم. ما قتل آنها توسط حماس را محکوم می کنیم.

او با ابراز همدردی با مردم اسرائیل افزود: بریتانیا از درخواست اسرائیل برای این جلسه توجیهی شورای امنیت به منظور روشن کردن جنایات نفرت انگیز حماس و تأثیر آن بر غیرنظامیان بی گناه حمایت کرد.

سفیر انگلیس در سازمان ملل بدون اشاره به جنایات اسرائیل طی دهه های گذشته به عملیات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ گروههای مقاومت فلسطینی به رهبری حماس اشاره کرد و گفت: ما بار دیگر اقدامات تروریستی حماس را با شدیدترین عبارات محکوم می کنیم. ما مجدداً خواستار آزادی حماس گروگان ها هستیم. شکی نیست که حماس به قوانین بین المللی بشردوستانه توجهی نمی کند. ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم تا با توافق آتش‌بسی که به مصیبت این گروگان‌ها پایان می‌دهد، توافق کنند.

وود وارد سپس در اظهاراتی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: اسرائیل همچنان با تهدیداتی مواجه است، نه تنها از سوی حماس، بلکه از سوی ایران و گروههای نیابتی متخاصم آن که آشکارا خواستار نابودی اسرائیل هستند. ایران نباید در تعهد ما برای به چالش کشیدن فعالیت های مخرب و بی ثبات کننده و امنیت اسرائیل تردید داشته باشد.

این دیپلمات ارشد انگلیس در سازمان ملل اضافه کرد: رنج فلسطینیان نیز هر روز بدتر می شود. بیش از ۴۰ هزار فلسطینی کشته شده اند که بسیاری از آنها زن و کودک هستند. ابتدایی ترین نیازهای کودکان و هزاران کودک بی سرپرست برآورده نشده است. توافق آتش بس فرصتی برای پایان دادن به رنج آنها فراهم می کند.

سفیر انگلیس ادامه داد: همانطور که شنیدیم، وضعیت بشردوستانه در غزه بسیار وحشتناک است، با شرایط بهداشتی وخیم، خطر جدی قحطی و در حال حاضر فلج اطفال روبرو هستند.

او گفت که ما از کمپین واکسیناسیون فلج اطفال استقبال می کنیم و از اسرائیل می خواهیم که به همکاری با سازمان جهانی بهداشت و آژانس های بهداشتی ادامه دهد تا اطمینان حاصل شود کودکان غزه واکسن دریافت کنند.

وود وارد افزود: ما همچنین عمیقاً نگران گزارش ها درباره بدرفتاری با زندانیان فلسطینی هستیم که کمیته بین المللی صلیب سرخ نمی تواند پس از اعمال محرومیت اسرائیل از دسترسی به آنها، تحقیق کند.

او اضافه کرد: نگرانی‌ها در مورد رفتار با زندانیان و دسترسی بشردوستانه بخشی از بررسی دولت من در مورد رعایت قوانین بین‌المللی بشردوستانه اسرائیل بود. در نتیجه، وزیر خارجه انگلیس در اوایل این هفته تصمیم به تعلیق برخی مجوزهای صادرات تسلیحات بریتانیا به اسرائیل گرفت. این تصمیم به هیچ وجه تعهد قاطع ما را به امنیت اسرائیل تضعیف نمی کند.

سفیر انگلیس ادامه داد: در حالی که ما نیاز اسرائیل به دفاع از خود در برابر تهدیدات امنیتی را می شناسیم، بریتانیا همچنین عمیقاً از عملیات جاری ارتش اسرائیل در کرانه باختری، به ویژه گزارش های تلفات غیرنظامی و تخریب زیرساخت های غیرنظامی نگران است.

او تاکید کرد: اسرائیل همچنین باید با افزایش خشونت شهرک نشینان مقابله کند و به گسترش غیرقانونی شهرک سازی که چشم انداز تحقق راه حل دو دولتی را تضعیف می کند، پایان دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha