الجزایر: در پایبندی به قوانین بین‌المللی درباره جنگ غزه با آزمونی روبرو هستیم

نیویورک – ایرنا- «عمار بن جامع» سفیر و نماینده الجزایر در سازمان ملل، شورای امنیت را به دلیل شکست در اجرای قطعنامه ها برای توقف جنگ اسرائیل در غزه سرزنش کرد و گفت: ما امروز اینجا هستیم زیرا دیپلماسی شکست خورده است و در پایبندی به قوانین بین المللی درباره جنگ غزه با آزمونی روبرو هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عمار بن جامع سفیر و نماینده الجزایر در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی، شورای امنیت سازمان ملل را به خاطر شکست در اجرای قطعنامه های خود سرزنش کرد و افزود که اسرائیل از پاسخگویی در امان می ماند. «ما امروز اینجا هستیم زیرا دیپلماسی شکست خورده است». چقدر می توانستیم جلوی رنج را بگیریم؟

او تاکید کرد: در ارزیابی رنج غیرنظامیان هیچ معیار دوگانه ای وجود ندارد زیرا اسرائیل همچنان به اعمال "مجازات دسته جمعی" در حالی که به دنبال "پاک کردن" هویت فلسطینییان است، ادامه می دهد.

این دیپلمات الجزایری به تعداد حیرت‌انگیز کشته‌شدگان و ویرانی‌ها، وحشیگری با هدف محو هویت فلسطینی اشاره کرد و گفت: از ماه اکتبر، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ بیش از ۸۷۰۰ فلسطینی مفقودالاثر را که اکثر آنها از غزه هستند، گزارش داده است.

سفیرالجزایر در سازمان ملل ادامه داد: نیروهای اشغالگر اسرائیلی از ماه اکتبر گذشته تاکنون ۲۴ زندانی فلسطینی را هنگام بازداشت به قتل رسانده‌اند.

او به شورای امنیت سازمان ملل یادآوری کرد که ما در رابطه با پایبندی خود به قوانین بین المللی و این سیستم چندجانبه «با یک آزمون» روبرو هستیم. نباید اجازه داد اسرائیل آرزوهای فلسطینیان را از بین ببرد کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha