۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۴۳
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85587595
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محرومیت از خدمات کشاورزی برای سرپیچی از الگوی کشت

۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۴۳
کد خبر: 85587595
محرومیت از خدمات کشاورزی برای سرپیچی از الگوی کشت

قزوین - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: کشاورزانی که از اجرای قانون طرح اصلاح الگوی کشت سرپیچی کنند، از دریافت هرگونه خدمات کشاورزی محروم خواهند شد.

علی راه انجام روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در نامه‌ای که به تمامی مدیران جهادکشاورزی شهرستان های استان قزوین ابلاغ کردیم، قانون اصلاح الگوی کشت به عنوان مهمترین وظیفه وزارت جهاد کشاوزی مورد تاکید واقع شده و همواره اجرای صحیح و رفع کاستی های آن از سوی این وزارت خانه با اهتمام دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: تمام کشاورزانی که اراضی خود را اجاره داده و یا اقدام به برنامه‌ریزی و کشت سبزی و صیفی برای سال زراعی آینده می کنند، باید پیش از هر اقدامی با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی از وضعیت ممنوعیت یا محدودیت‌های کشت مجاز حوزه کاری بر اساس شرایط اقلیمی و آب و خاک منطقه اطلاعات به دست آورند.

راه انجام تصریح کرد: علی رغم پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص محدودیت کشت کاهو در برخی از شهرستان‌ها، متاسفانه شاهد افزایش کشت این محصول در استان هستیم که لازم است ضمن شناسایی آن دسته از کشاورزان و معرفی آنها به این معاونت، از ارایه هرگونه خدمات تا اطلاع بعدی به آنها از ابتدای سال زراعی جدید خودداری شود.

به گفته وی، با توجه به توافق های به عمل آمده با تعدادی از بهره برداران مبنی بر کاهش کشت کاهو و همزمان با توسعه کشت چغندرقند، در صورت توجه نکردن هر یک از افراد به توافق انجام شده، متخلفان باید از دریافت خدماتی مانند صدور گواهی صادرات محروم شوند.

این مسوول بر لزوم اطلاع رسانی پیش از آغاز سال زراعی جدید به کشاورزان و تولید کنندگان درخصوص رعایت الگوی کشت تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha