۱۶ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۴۴
کد خبرنگار: 1935
کد خبر: 85587606
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بناهای عمومی ناایمن در استان همدان به ۲۶۰ مورد رسید

همدان- ایرنا- رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راه و شهرسازی همدان در خصوص روند بررسی ساختمان‌های ناایمن در استان گفت: تاکنون ۲۶۰ بنای عمومی ناایمن در استان شامل واحدهای اداری،آموزشی،تجاری و درمانی شناسایی و به مالکان آنها اخطار داده شده است.

یاسر بیدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشتر این ساختمان‌ها عمومی هستند و از آن ها به عنوان فضاهای آموزشی، اداری و تجاری استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: ساختمان های ناایمن به سه دسته تقسیم می‌شوند که نوع اول و دوم آن با برخی اقدامات از جمله استحکام سازی، ایمن می شوند اما نوع سوم به غیر از تخریب راه دیگری ندارند و در صورت تشخیص از سوی کارشناسان، به طور حتم باید تخریب شوند.

بیدی اظهار کرد: دولت نگرانی جامعه در رابطه با ساختمان‌های ناایمن را درک و به این موضوع ورود کرده است و اداره کل راه و شهرسازی در کنار مدیریت بحران استان تلاش دارد تا مشکلات این حوزه را کاهش دهد.

وی بیان کرد: کارگروه ساختمان های ناایمن سال گذشته در استان همدان تشکیل شد که پس از شناسایی ساختمان‌های ناایمن، مشخصات آن برای ترتیب اثر در سامانه مربوط ثبت خواهد شد.

رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راه و شهرسازی همدان ادامه داد: ۱۸ نشست در سال‌های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۲ در راستای ارزیابی و بررسی ساختمان های زیر مجموعه و تحت پوشش این اداره کل، با مدیران و نمایندگان ادارات و سازمانهای دولتی سطح استان خصوصا شهر همدان برگزار شده است.

وی افزود: دستورات کتبی برای ایمن سازی این ساختمان ها به مالکان ارجاع شده است تا اقدامات لازم برای رفع نواقص موجود در این بناها صورت گیرد.

بیدی تاکید کرد: با توجه به کاربری عمومی این ساختمان‌ها، مکاتباتی نیز با دادستانی همدان انجام دادیم تا از خسارات احتمالی این ساختمان‌ها جلوگیری شود.

وی افزود: در این راستا با ادارات آموزش و پرورش، سازمان تامین اجتماعی، نوسازی مدارس، وزارت بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه بوعلی سینا، سازمان آتش نشانی، شهرداری همدان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیریت امور مساجد و برخی ادارات دیگر جلسه مشترک برگزار شده است که منتج به تکمیل فرم ابلاغی وزارت راه وشهرسازی و ارزیابی برخی از ساختمان‌ها و اماکن در اختیار این ادارات شده است.

بیدی تصریح کرد: با بازدید میدانی اعضای کارگروه از برخی ساختمان‌های مهم سطح شهر همدان همچون بیمارستان‌ها، مراکز خرید و تجاری و ساختمان‌های بلند مرتبه اعلاعات مربوط به بناهاب نا ایمن ثبت شد.

وی عنوان کرد: به دلیل گستردگی کار و نبود امکان بازرسی همه ساختمان‌ها و اماکن مورد نظر و برای سهولت کار و تحقق اهداف کارگروه، در مکاتبات با ادارات و سازمان‌های درخواست شد که با بهره گیری از ظرفیت دفاتر فنی و یا کارشناسان خود اقدام به تکمیل و ارسال اطلاعات درخواستی کنند.

بیدی ادامه داد: تاکنون نزدیک به ۲۶۰ ساختمان ناایمن شامل مدارس دولتی و غیر دولتی فرسوده، بیمارستان، اماکن تجاری و اداری شناسایی شده و به شهرداری و اداره آموزش و پروش استان جهت صدور اخطار و پیگیری معرفی شده اند.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راه و شهرسازی همدان گفت: بازدیدهای انجام شده فراتر از آمار اعلامی است اما با توجه به لزوم دسترسی به اطلاعات ثبتی اماکن، جهت ثبت در سامانه و نبود همکاری لازم شهرداری و دستگاه‌های مرتبط تا این تاریخ امکان ثبت همه موارد بازدید در سامانه ممکن نشده است.

وی در رابطه با ساختمان اداره کل بهزیستی همدان، خاطرنشان کرد: پیرو بازدیدهای کارگروه از اداره کل سازمان بهزیستی استان واقع در میدان جهاد، با توجه به مشاهدات انجام گرفته و با ارائه گزارش کارگروه نظارت استان، لزوم تخلیه ساختمان به خاطر احتمال ریزش ساختمان مورد تاکید قرار گرفت و دستورات لازم از سوی معاونت امور عمرانی استانداری و همچنین دادستانی صادر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha