۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۰۷
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85587676
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اهدای ۳۰۰ فقره کمک هزینه ازدواج به مددجویان زنجانی

۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۰۷
کد خبر: 85587676
اهدای ۳۰۰ فقره کمک هزینه ازدواج به مددجویان زنجانی

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۳۰۰ فقره کمک هزینه ازدواج با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان به مددجویان زنجانی اهدا شد.

روح اله صالحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمیته امداد در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان نسبت به فرهنگسازی این موضوع در بین جامعه هدف اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: فراهم کردن زمینه ازدواج زوج های نیازمند تحت حمایت کمیته امداد از طریق آموزش های فکری و فرهنگی، پرداخت کمک هزینه ازدواج و اهدای جهیزیه با بهره‌گیری از ظرفیت های مردمی به منظور ترویج ازدواج آسان از اقدامات و برنامه های مهم این نهاد است.

صالحی به سایر اقدامات کمیته امداد در خصوص ازدواج آسان اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای نوعروسان و دختران در آستانه ازدواج و همچنین کلاس‌های مشاوره برای دختران بازمانده از ازدواج از رویکردهای اصلی کمیته امداد برای ترویج ازدواج آسان است.

وی با قدردانی از مشارکت خیران در همراهی با طرح‌های حمایتی این نهاد ادامه داد: بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده به منظور تامین نیازهای ضروری تمامی خانواده‌های تحت حمایت به مشارکت و همراهی بیشتر خیران برای ایجاد هم افزایی در این بخش نیاز داریم.

صالحی افزود: مشارکت خیرین اثرگذاری بالایی در برنامه‌های این نهاد دارد و در حوزه خدمت رسانی به جامعه هدف بسیار اثرگذار است که امیدواریم با بهره گیری بیشتر از ظرفیت‌های مردمی زمینه تامین اقلام مورد نیاز مددجویان تحت حمایت فراهم شود.

مددجویان تحت حمایت کمیته امداد جمعیتی نزدیک به ۵۰ هزار نفر هستند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۸۴۹ نفر سالمند بوده و ۱۵ هزار و ۵۷۸ خانوار معادل ۵۶ درصد در روستاها زندگی می کنند.

۳۱ هزار و ۴۶۸ نفر معادل ۶۶.۹ درصد از کل مددجویان کمیته امداد استان از زنان سرپرست خانوار هستند که از حمایت‌های مختلف این نهاد بهره مند می‌شوند.

چهار هزار و ۹۳۰ فرزند محسنین هم اکنون تحت حمایت کمیته امداد استان هستند و ۳۱ هزار و ۴۵۷ حامی در حال حاضر در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین با کمیته امداد همکاری می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha