۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۰۳
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85587682
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۳۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع گلستان بر اثر آتش‌سوزی خسارت دید

گنبدکاووس- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان عمده آتش‌سوزی‌های استان را از نوع کف سوزی اعلام کرد و گفت: ۳۰ هکتار از عرصه‌های ملی شامل جنگل‌های طبیعی و دست کاشت و مراتع بر اثر آتش سوزی‌های رخ داده در شهریورماه خسارت دید.

عیسی گلبینی‌مفرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای شهریور تاکنون ۱۸ مورد آتش سوزی در عرصه‌های ملی گلستان ثبت شد که بیشترین آن مربوط به علی‌آبادکتول، گالیکش و گرگان است.

وی افزود: وسیع‌ترین آتش سوزی در چند روز گذشته مربوط به عرصه‌های مرتعی علی‌آبادکتول به مساحت ۲۷ هکتار است و همچنین در آتش سوزی دیگری ۱.۷ هکتار از جنگل‌های دست کاشت آزادشهر خسارت دید و وسعت سایر حریق‌ها کمتر از یک هکتار بود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: با توجه به گرمای هوا و افزایش حضور مردم به دلیل تعطیلات در طبیعت، تا آخر هفته تمام نیروی‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و ۴۵ دیدبان آتش به صورت ۲۴ ساعته برای سرکشی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی در حالت آماده باش قرار دارند.

گلبینی از مردم خواست این روزها از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی و مرتعی پرهیز کنند و در صورت روشن کردن حتما قبل از ترک محل از خاموش بودن آن مطمئن شوند تا با کوچکترین وزش باد آتش زیر خاکستر شعله نگیرد و باعث خسارات به جنگل‌ها و مراتع گلستان نشود.

به گزارش ایرنا، اراضی زیرپوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ۲ میلیون نفری گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۹۷ هزار هکتار شامل ۴۵۲ هزار هکتار جنگل و ۸۶۲ هزار هکتار مرتع است.

بخش قابل توجهی از اراضی جنگلی گلستان، درختان سوزنی برگ دست کاشت هستند که در ماه‌های گرم سال مانند انبار باروت بوده و با کوچک‌ترین جرقه‌ای شعله‌ور می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha