۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85587717
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فراوانی مصادیق تضییع حقوق عامه یکی از چالش‌های قضایی است

اصفهان – ایرنا - معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل اصفهان گفت: عمده ترین چالش در حوزه احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع در دستگاه قضایی، فراوانی مصادیق تضییع حقوق عامه است.

به گزارش ایرنا، محمد شفیع‌زاده روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس حوزه قضایی بخش میمه از توابع شمال اصفهان افزود: این در حالیست که احیای‏ حقوق‏ عامه‏ و گسترش‏ عدل‏ و آزادی‌های‏ مشروع در سال‌های اخیر بیش از پیش مورد توجه دستگاه قضایی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: رسیدگی‏ و صدور حکم‏ در مورد تظلمات‏، تعدیات، شکایات‏ حل‏ و فصل‏ دعاوی‏ و رفع خصومات‏ یکی از مهمترین وظایف قوه قضاییه است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل اصفهان افزود: اگر وظیفه یاد شده بخوبی اجرایی شود، هزینه ارتکاب جرم را افزایش می‌دهد و متاثر از این اثر بازدارنده، شاهد پیشگیری از وقوع جرایم و کاهش حجم ورود پرونده ها به دادگستری خواهیم بود.

وی، نظارت‏ بر حسن‏ اجرای‏ قوانین را از دیگر وظایف مهم دستگاه قضایی برشمرد و گفت: قوه قضاییه، اجرای کامل و تمام قوانین از سوی دستگاه‌های ذیربط و پیشگیری از بروز تخلف از سوی مدیران را دنبال می‌کند.

شفیع‌زاده تصریح کرد: کشف‏ جرم، تعقیب‏ مجازات‏، تعزیر مجرمان و اجرای‏ حدود و مقررات‏ مدون ‏جزایی‏ اسلام‏ نیز یکی از ماموریت‌های اصلی قوه قضاییه است که نیروی انتظامی به عنوان ضابط و بازوی اجرایی، در کنار دستگاه قضایی، عهده‌دار انجام این وظایف است.

وی،‏ پیشگیری‏ از وقوع‏ جرم‏ و اصلاح‏ مجرمان را از دیگر ماموریت‌های دستگاه قضایی برشمرد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری اصفهان در پایان با اشاره به راه‌اندازی دادگاه صلح گفت: با توجه به ظرفیت اقتصادی و کشاورزی «میمه» انتظار می‌رود که فرهنگ صلح و سازش در این حوزه قضایی احیا شود و همه نهادها و ارگان‌ها در این بخش به دادگستری کمک کنند.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم با اعطای حکمی از سوی رییس قوه قضاییه «وحید حسین‌پور» بعنوان رییس جدید حوزه قضایی میمه معرفی و از تلاش‌های ۳۴ ماهه «مهدی عسگری آرانی» قدردانی شد.

شهرستان جدید میمه و وزوان در ۷۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha