اجرای ۲ هزار و ۱۰۷ طرح اقتصادی در استان مرکزی

اراک - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۲ هزار و ۱۰۷ طرح اقتصادی در نقاط مختلف این استان در دست اجرا است.

«علی جودکی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۷۵۰ طرح با سرمایه‌گذاری ۳۹۶ هزار ۴۱۷ میلیارد ریال از مجموع طرح‌های در دست اجرای استان مرکزی صفر درصد، ۳۲۳ طرح با سرمایه‌گذاری ۲۱۳ هزار ۴۴۹ میلیارد ریال تا ۲۰ درصد و ۲۱۱ طرح با سرمایه‌گذاری ۶۲ هزار و ۹۳۵ میلیارد ریال از ۲۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی ادامه داد همچنین ۲۰۲ طرح با سرمایه‌گذاری ۷۵ هزار و ۴۰۱ میلیارد ریال از ۴۰ تا ۶۰ درصد، ۲۵۶ طرح با سرمایه‌گذاری ۴۱۲ هزار و ۷۶۷ میلیارد ریال از ۶۰ تا ۸۰ درصد، ۶۲ طرح با سرمایه‌گذاری ۵۸ هزار و ۹۵۴ میلیارد ریال از ۸۰ تا ۹۰ درصد و ۳۰۳ طرح با سرمایه‌گذاری ۲۱۱ هزار و ۲۷۵ میلیارد ریال بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی: با بهره‌برداری از این طرح‌های در دست اجرا ۶۳ هزار و ۱۸۰ فرصت شغلی مستقیم و بیش از ۱۰۰ هزار فرصت شغلی غیر مستقیم در نقاط مختلف استان مرکزی ایجاد می‌شود.

جودکی بیان کرد: ۶۲۱ طرح از مجموع طرح‌های در دست اجرا در استان مرکزی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزکی دارند که اولویت اداره کل صمت هم حمایت همه‌جانبه از این طرح‌ها است.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر وسعت و جمعیت یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر، با دارا بودن حدود سه هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ و بنیه کشاورزی غنی از دیرباز نقش مهمی در حوزه اقتصادی، سیاسی، تحولات فرهنگی و اجتماعی و درآمد سرانه ناخالص ملی کشور داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha