۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۰۱
کد خبر: 85587800
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۲۰۰ دانشجو در قم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

قم- ایرنا- مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: یک هزار و ۲۴۲ نفر از دانشجویان استان با سازمان تامین اجتماعی قرارداد فعال بیمه دانشجویی دارند.

سید علی موسوی مدنی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: دانشجویان مانند بسیاری از قشرها می‌توانند با پرداخت حق بیمه، تحت پوشش تامین اجتماعی قرار بگیرند و در دوران تحصیل، برای خود سوابق بیمه‌ای ایجاد کنند.

وی با بیان این‌که طرح بیمه دانشجویان یکی از زیرمجموعه‌های «طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی» به شمار می‌آید، اضافه کرد: تاکنون در استان قم ۳۶ هزار و ۲۷۳ نفر تحت پوشش طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی قرار گرفته اند.

بیمه فراگیر خانواده ایرانی، در واقع بسته‌ای است که انواع بیمه‌های مرتبط با خانواده و افراد از جمله دختران مجرد، خانم‌های خانه‌دار و دانشجویان را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس طرح بیمه دانشجویی تامین‌ اجتماعی، تمامی دانشجویان در هر مقطع تحصیلی و دانشگاهی که مشغول به تحصیل هستند، می‌توانند با انعقاد قرارداد و پرداخت حق ‌بیمه، تحت پوشش بیمه تامین ‌اجتماعی قرار بگیرند که در این صورت، سال‌های تحصیلات دانشگاهی برای آن‌ها به‌عنوان سابقه بیمه‌پردازی محسوب می‌شود.

موسوی مدنی بیان کرد: دانشجویان در حال تحصیل در مراکز آموزش عالی، با داشتن کارت دانشجویی و دارا بودن حداقل ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال می‌توانند نسبت به انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: امکان ادامه بیمه‌پردازی پس از اتمام دوران تحصیل در قالب بیمه اختیاری یا بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد میسر است و سوابق بیمه دانشجویی با سوابق بیمه‌پردازی بعد از دوران دانشجویی تجمیع می‌شود.

وی با بیان این‌که سوابق بیمه دانشجویی برای استفاده از خدمات بازنشستگی قابل استفاده است، خاطرنشان کرد: بازخرید سوابق تامین ‌اجتماعی در هیچ طرحی از جمله طرح بیمه دانشجویی امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: راهنمای انعقاد قرارداد بیمه دانشجویان در سامانه es.tamin.ir قرار دارد و متقاضیان می‌توانند از بخش بیمه‌شدگان، گزینه «بیمه‌شدگان خاص بیمه فراگیر خانواده ایرانی» را انتخاب کرده و مطالعه کنند.

وی ادامه داد: دانشجویان پس از انعقاد قرارداد می‌توانند از طریق همین سامانه نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام کنند ضمن آنکه امکان انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه در نرم‌افزار کاربردی «تامین من» نیز فراهم شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha